Hitta ett bra skrivprogram med bra rättstavning och grammatik kontroll.
Hi alla
Detta är mitt sista uppdrag som studentrepresentant innan jag slutar på Lunds universitet efter 5 år studier och en magisterexamen.
Jag har fått i uppdrag att hjälpa ett par studenter som är av olika grad ( dyslektiker ) med att hitta ett bra skrivprogram med bra rättstavning och grammatik kontroll på svenska. Programmet sig själv kan vara engelskt det handlar om programmet ska ha svensk rättstavning och grammatik kontroll.
Min första tanke är office 2004 för mac, men det är för dyrt menar många av studenterna.
Där med undrar jag hur är Nisus Write express är?
Jag söker ett enkelt och biligt skrivprogram, behöver alltså inte vara ett helt office paket!
Alla förslag är önskvärda, ge gärna hemsida adresserna till respektive program ni rekommenderar.
Ge gärna kommentarer om hur bra rättstavning och grammatik kontroll det finns i programmet. OBS rättstavning och grammatik bör vara aktiv så den kollar när man skriver.
Det får gärna vara program där man kan köpa till en bra rättstavning och grammatik ordbok m.m.
Finns det några tester på nätet mellan olika ordbehandlare så önskas gärna länkar till dem!
Tack för hjälpen i förhand