Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förvränga röst i realtid? (för barn)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-03-19 10:01

När jag led Windows förr i världen, hade jag ett program som medföljde mitt soundblaster-kort. Med det programmet kunde jag förvränga min röst i realtid, när jag pratade in i mikrofonen lät det exempelvis som om jag var Piff (eller Puff), hade andats in helium eller som om jag var dansk.

Finns det någon liknande programvara för Mac? Det närmsta jag kommit är GarageBand, men då måste man lägga på effekterna i efterhand. Och det är dessutom lite för bökigt, för tanken är att en lite mindre grabb ska kunna leka med detta. Några förslag?

Angående GarageBand så kan man lägga på effekterna innan man spelar in. Skapa ett ljudspår, välj effekter och prata på.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-03-19 10:19

Ingen höjdare direkt... för att det ska fungera måste man koppla på medhörning och höja volumen rätt bra. Och då blir det någon slags feedback-loop, så det skär sig ordentligt ljudmässigt. Kanske inte går att göra bra med inbyggd mic?

Använd hörlurar så funkar det fint.

• Oregistrerad
  • 2006-03-19 11:43

Får jag fråga vad det programmet hette som följde med ditt soundblaster?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-03-19 14:35

Minns inte, det var länge sedan. Men Wavestudio ploppar upp i bakhuvudet. Ingen aning om det är rätt eller inte dock... :/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 17:54

Den funktionaliteten fanns inbyggd i effekt-kretsen på SB-kortet. Effekterna var åtkomliga via mixer-programmet, så funkar det på Live och Audigy-korten iaf.

För macen så är nog som sagts Garageband den snabbaste lösningen.

• Oregistrerad
  • 2006-03-20 23:01
Ursprungligen av vanilj:

Den funktionaliteten fanns inbyggd i effekt-kretsen på SB-kortet. Effekterna var åtkomliga via mixer-programmet, så funkar det på Live och Audigy-korten iaf.
.

min pc har sb live så jag får väl kolla

Vad hette programmet till windows du använde?

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-03-20 20:33

Minns inte, det var länge sedan. Men Wavestudio ploppar upp i bakhuvudet. Ingen aning om det är rätt eller inte dock... :/

PS. vilken déja vú jag fick nu, av någon anledning...

1
Bevaka tråden