Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabba upp min PB 17

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Fartränderna från min PB 17, 1.33 är som bortblåsta och de går olustigt segt när jag sitter och knappar runt. Den har en gig minne ooch kör senaste systemet. Vad kan jag göra för att blåsa upp hastigheten lite grann, tycker allt grafiskt lull-lull i OSX är irriterande och antar att det suger en del prestanda. Funderar på att trycka in max minne (2gig) i burken, någon som har erfarenhet av detta, Hjälper det?

Mjukvara för överklockning till maskinen? Även om jag bara kan få upp presandan så är det interessant. Någon som har något att säga om detta?

Andra sätt?

Tacksam för svar..
J.

Mer minne och snabbare hårddisk är alltid att rekommendera och att tidvis rensa datorn med t.e.x. Xupport http://www.computer-support.ch/
Använd snabbare program om det finns alternativ.

• Medlem
  • 2006-03-20 01:14

En variant kn vara att klona disken fram och tillbaka till en extern disk. Innan du gör det bör du frigöra så mycket minne du kan från disken. Sedan kör du t ex xupport, för att reparera rättigheter och "prebinding" av program.

Att stänga av lull-lull tjänar man absolut ingenting på. Möjligen kan du kanske stänga av nätverkstjänster som du inte behöver.

Du bör absolut inte försöka överklocka en Powerbook.

Ursprungligen av stfm:

Att stänga av lull-lull tjänar man absolut ingenting på.

Något rappare blir iofs datorn om man sätnger av en del lull-lull och vissa automatiska systemfunktioner.

• Medlem
  • 2006-03-20 05:43
Ursprungligen av Simon Templar:

Något rappare blir iofs datorn om man sätnger av en del lull-lull och vissa automatiska systemfunktioner.

Knappt mätbart med det grafikkortet, tror jag. Dessutom snabbar det ju i så fall bara upp skärmritningen. Vad kan man stänga av för systemfunktioner?

1
Bevaka tråden