Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99musik.com - för våra musik producenter

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skapat 99musik.com - ett forum för musiker & producenter. Det är fortfarande i betastadium men jag behöver hjälp och feedback av erfarna medlemmar ifrån 99mac.com.

Hjälp till att skapa ytterligare en succésida på adressen www.99musik.com!

Ps. JA - ni måste registrera er på 99musik också, det finns inte någon gemensam registrering för både 99mac och 99musik tyvärr.

[ 21 Juli 2002, 09:52: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Bra initiativ, Martin !

En liten sak bara...
Färgvalet ???
Det är svåra färger som du valt till sidan, svårt att se texten, det blir lite svårt när man får reflektioner från skärmen PGA den svarta bakgrunden...

Färgvalet på t.ex. http://402m.com är mycket bättre, det enda som "stör" lite på denna site är den röda färgen på texten...
Annars är det färgvalet faktiskt kanonbra !

[ 21 Juli 2002, 11:02: Meddelandet ändrat av: 12moons ]

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-21 11:49

Jepp, gillar det...
Kommer nog att bli flitigt besökt

Tjenare!

Se det som en tidig betatest, vi håller på att leka lite med färger och stilar på dom olika sidor vi driver.

402m.com är iofs ganska clean men den är också en kopia på många andra sidor och inte så mysig som t ex 99mac.com är. 99musik skulle kunna vara en lite mörkare "underground" site - men jag lyssnar på alla åsikter!

Wow! Imponerande initiativ!

• Oregistrerad
  • 2002-07-21 14:23

Mycket bra initiativ. Kommer (om den fungerar vilket jag tror på) att bli en mycket besökt sajt.
www.instrument-online.nu i all ära (har en bra och välbesökt köp/sälj sida samt bra resensioner/tips) vi musiker är snacksaliga av oss, och 99musik står fri.
Bra gjort!

Men.

För "Svenska musiker . . . "?
Inga invandrare alltså?
Bara infödda?
Nu har jag reggat mig trots att jag är invandrare men . . . hallå . . ?

Nu tror jag inte att det menas vad som skrivs, är trots allt en betasajt, men en påpekan: det är faktiskt olagligt att skriva så.
Förslag "En sajt för alla musiker/producenter/re-mixare/ljudläggare/ i sverige" eller något liknande.

Sen in med mer instrumentforum. Om man börja tänka på att få in klassisk musik/folkmusik/etc så skulle 99musik kunna bli verkligen stort.

Jag fixar texten ASAP.

• Oregistrerad
  • 2002-07-21 15:44
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag fixar texten ASAP.

Ahh Martin på hugget!

Otroligt bra! Rubriken här räckte ju inte till riktigt så detta var ju fantastiskt, och precis när jag hade börjat önska ett sånt forum. Jag tyckte det var snyggt med den mörkblå bakgrunden, mörk bakgrund är en bra idé ändå tycker nog jag...

Jaja, tack i alla fall, verkligen bra!

Jag tror att den mörkblå färgen på 99musik i kombination med logotypen ifrån Seid kommer att göra en KLOCKREN t-shirt.

• Oregistrerad
  • 2002-11-27 03:14

ajaj, det bidde grått i stället!

forumet växer så det knakar i alla fall!

• Oregistrerad
  • 2002-11-27 08:38

Nu är jag med oxå! Under samma namn som här f.ö..

Och ja, jag sysslar med musik på min fritid, jag gick inte med enbart för sakens skull

• Oregistrerad
  • 2002-11-28 18:58

Emagic Logic forum finns inte på svenska. Det vore bra att ha sån, för logic e lite krånglig i början, det skulle hjälpa många.
Lite tips och tricks på svenska behövs.

• Oregistrerad
  • 2002-11-28 21:28

"ljud på mac", bara att fråga på!

1
Bevaka tråden