Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och GMail har fått fnatt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 19:12

Detta är verkligen jätteskummt. GMail har fungerat för mig hur bra som helst i Safari så länge jag kan minnas, men sedan igår ungefär fungerar det inte att logga in på Gmail alls med Safari för mig. Den fastnar vid den där "loading..." texten i vänstra hörnet (inte den röda grejen som det är ibland). Funkar perfa i Camino att logga in.

Det märkligaste är ändå att det inte är isolerat till min iBook, som jag först trodde: det funkar inte heller på min gamla iMac. Jag har prövat att ta bort com.apple.safari.plist eller hur den nu heter, att återställa safari, rensa cookies, rubbet. Ingenting hjälper.

Är det någon annan som har en dylikt problem?

Inga problem för mig att komma in med Safari2. Det kan ju ha varit något temporärt bara så ta och prova igen. Annars vet jag inte vad det kan vara.

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-03-21 21:04

Mig går det och logga in för och öppna första mailet, men sen funkar ingenting efter det. Safari 1.3.2 har jag, funkar finfint med brinnande räven dock.

• Oregistrerad
  • 2006-03-21 21:58

Jag har senaste versionen av Safari. Jag testade att stänga av javascript, och då verkade det funka att logga in på den vanliga HTML-versionen av Gmail (vilket dödar rätt mycket av funktionaliteten). Verkar alltså som om det är javaskriptrelaterat?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-22 08:14

GMail och Safari 2.0.3 fungerar utmärkt.

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 11:56

Bevisligen gör de inte det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-22 16:02

gmail och safari 2.0.3 funkar fint här i standard-mode med java påslaget. Saknas google talk dock. Så det blir att fortsätta använda Firefox.

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 16:46

Det är konstigt då det alltid funkat innan för mig också, men nu inte gör det. Det finns inga fler sett att resetta safari på väl, förutom de jag nämnde? Det ser ut som om det får bli Camino för mig tills vidare...

• Medlem
  • Kalmar
  • 2006-04-12 23:44

Jag har också samma problem med Safari 2.0.3 på min iBook. Kan inte använda gMail alls med Safari, däremot med Firefox.

Ingen som kommit på någon lösning eller har någon förklaring?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-14 00:45

Varför inte använda Mail.app till Gmail istället? Visst det ska ju bara fungera ändå, men det är ju smidigare med Mail.app.

1
Bevaka tråden