Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVI-problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-21 20:42

Hejsan. Jag har en 19" viewsonic tft-skärm. Hade min mini kopplad via dvi till den. Efter att jag köpt en ny lcd-tv beslutade jag att koppla minin via vga till den för att testa. Efter lite fipplande funkade det i 1280x768. När jag sen byter tillbaka och ska köra dvi på min viewsonic funkar inte det. får ingen signal trots omstarter och byte av sladd. Vad kan problemet vara? Är det någon inställning? Känner minin bara vga-koppling nu? Mycket tacksam för svar.

mvh

Erik

• Oregistrerad
  • 2006-03-22 12:37

Tja. Ja har haft ett liknande problev när ja skulle koppla min dator till tv:n. Kolla Hz i inställningarna för bildskärmar. Man kan välja mellan 50hz o 60hz. testa något av dessa så kanske det funkar. Är inte helt säker på om det är detta som är felet. Men du kan ju testa.

MacMini är inte alltid så kompatibel med alla skärmar som man skulle önska sig... har varit kännt sedan den släpptes, tråkigt men sant. Möjligen har Apple en lista över kompatibla monitorer, fast det är bara en gissning. Ett gott råd är att kolla upp sådant INNAN man köper en MacMini om det nu är möjligt.

1
Bevaka tråden