Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att lada ned från iPod till pc

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-28 15:49

Min sambo tog sin iPod Photo med sig till jobbet och där tänkte hon ladda ned några låtar (för ungarna i skolan, hon är lärare). Men då fick hon meddelandet "Vill du formatera om hårddisken?" Hon tackade nej förstås men hur ska hon göra för att lada ned låtarna?

Som vanligt tackar jag för alla tipps jag kan få.

Det verkar som att den är macformaterad (HFS+), vilket inte går att läsa med windows (utan extraprogram). Ni får helt enkelt formatera om den!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-28 16:23

Eller använda ett program till windows som gör att det kan läsa macformaterade ipodar... Vet inte namn på något sådant program men vet att det finns.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 00:20
Ursprungligen av SeBBBe:

Eller använda ett program till windows som gör att det kan läsa macformaterade ipodar... Vet inte namn på något sådant program men vet att det finns.

Finns ett program som heter Macdrive men det kostar lite pengar. Men det borde fungera med endast en provversion av programmet om det bara gäller en enstaka gång.

http://www.mediafour.com/products/macdrive6/

Sen så är det ju iofs inte säkert att hon får installera program på skolans datorer...

1
Bevaka tråden