Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster med lurar...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-02 17:01

När jag sitter med mina koss porta pro och lyssnar på musik på min iMac G5, kan det hända att jag vill ta en bild på skärmen. När jag då trycker på kortkommandorna, kan det hända att ett väldigt högt knaster hörs i lurarna. Detta händer som sagt bara när jag lyssnar på musik.

Vad ska jag göra?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 18:22

Kryssa ur Ljud -> Spela upp ljudeffekter...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-02 19:27
Ursprungligen av Doktor G:

Kryssa ur Ljud -> Spela upp ljudeffekter...

Nej, det ljudet vill jag inte få bort! Det är så att ibland när jag tar bilder, kommer det ett högt knastrande ljud!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-04 20:07
Ursprungligen av adzam 1:

Nej, det ljudet vill jag inte få bort! Det är så att ibland när jag tar bilder, kommer det ett högt knastrande ljud!

Detta händer även när jag lyssnar i högtalarna och jag tar ett kort (medan jag lyssnar på musik).

Låter det så oavsett vilket program du använder för att lyssna på musik med?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-05 18:32
Ursprungligen av irrelogical:

Låter det så oavsett vilket program du använder för att lyssna på musik med?

Använder bara iTunes...

Jo, men om du prövar med ett annat program (t ex VLC), kommer det några störningar då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-06 00:36

Det här är ett vanligt problem med integrerade ljudkort, man får störningar från moderkortet när processorn jobbar hårt.
Om du har tillgång till ett usb-ljudkort kan du testa det, borde lösa problemen.

Tror att en fullösning på problemet kan vara att sätta volymkontroll på ljudsladden till hörlurar/högtalare, vrida ned volymen lite på denna och vrida upp volymen på datorn. Men det beror lite på om störningen förstärks eller inte.

1
Bevaka tråden