Citat: Vi kommer aldrig byta till Intel (Steve Jobs)
Fakta: Bytt till Intel
Citat: Vi kommer inte släppa en iPod som kan visa video (Steve Jobs)
Fakta: iPod kan nu visa video
Citat: Tv och dator hör inte ihop (Steve Jobs)
Fakta: FrontRow, Mac mini
Lär dig av historien. Jag säger inte att Apple kommer släppa Mac OS X fritt att installera vart som helst men det går heller inte att helt avfärda. Bara för att Steve säger en sak idag betyder inte att han säger samma sak imorgon. Apple styr inte utvecklingen av precis allt. Ibland tvingas man anpassa sig.
Helt klart måste man anpassa sig .. jag håller med dig ... (historien kan jag .. tro mig)
Intel : faktum var att IBM s processorer VAR snabbare än Intels (läs om Mhz Myth.. )
men jag tycker helt klart att det är ett mycket smart drag utav Apple att gå över till Intel ..
personligen så vill jag aldrig mer utveckla program för PowerPC eftersom det är så jobbigt att skriva optimeringar för både intel & powerPC
(optimeringar i form av Int2Float float"int sin() sqr() m.m. )
och för att inte tala om small & big indians .. skit jobbigt ..
(har programmerat mkt inom vst-intrument förut.. (mjukvaru synthar)
IPod Video : inte förvånande ... själv ville jag ha video .. väntar på Apples nästa generation Video Pod . (faktum var att jag påpekade exakt denna sak.. samma dag som det släptes (på ett annat forum) )
TV & Dator : En mycket varm tillgång för Mac mini .. specielt med EyeTv .. men detta innebar inte att Apple började köra med Windows Media Center .. utan gjorde sitt egna FrontRow ..
OS X är kärnan för Apple .. Vi kommer högst troligt inte se OS X för x86 datorer för att .. f*n hur skall jag förklara detta (är så BASIC) ...
OS X är gjord för Apples hårdvara, Apples hårddvara är gjord för OS X ... därför är OS X stabbilt . (enkel förklaring) (det är just därför den hackade versionen av OS X86 inte fungerar på all hårdvara)
personligen tycker jag det är gött som f*n att Apple gör raka motsatsen mot vad dom säger ..
men detta innbär inte vad som helst ..
Jag kan mycket väll se att Apple kommer använda sig av Virtualiserings Technologi i OS X 10.5 .. kommer mycket väll vara möjligt att man kommer kunna köra Windows Program i OS X ... om jag inte har helt fel så har Darwin som OS X bygger på den möjligheten ..
men faktum är att det är ren och rama dårskap (imo) att tro att OS X kommer för Dell datorer ..
det vore precis som att "Porsche skulle börja ge bort sinna bilar och sälja deras kepsar för 5.000.000 .... .. jag säger inte att det var det du sa .. men vissa tror detta )
Låt oss inte vara dumma här och läga vår energi på att dividera om saker som inte kommer hända ...
För övrigt så rekomenderar jag helt klart filmen "Pirates of Silicon Valley"
//Andy