Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta sina registrerade produkter på Apple.com?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man köper en ny dator, eller en ipod så får man ju registrera in det hos Apple.
Om man inte redan har ett Apple-ID så skapar man det och ju mer Apple-prylar man köper och registrerar desto mer dyker upp på listan.

Men, hur hittar jag dit? Och hur gör jag för att avregistrera t.ex en iPod som jag har sålt? Har letat runt lite på Apple men hittar ingen sida för login.

Någon som kan hjälpa?

Du behöver inte ett Apple-ID för att registrera en produkt hos Apple.
Jag vet inte heller hur man avregistrerar något annat än att man ringer till Apple och ber om det.

Jag undrar också om detta. Jag tänkte regga min MBP, men när jag kom till det steget, där man skriver in sitter serienummer, så vart jag tvungen att stänga av datorn och ta ut batteriet för att se mitt s/n... Den rutan har sidan har jag inte sett sen dess. Jag har använt mitt Appel-ID när jag köpte en låt från iTunes. När jag loggar in med mitt Apple-ID på Apple Store, så hittar man ju inget som är relevant för att regga produkter.

Ursprungligen av paperscratcher:

Jag undrar också om detta. Jag tänkte regga min MBP, men när jag kom till det steget, där man skriver in sitter serienummer, så vart jag tvungen att stänga av datorn och ta ut batteriet för att se mitt s/n... Den rutan har sidan har jag inte sett sen dess. Jag har använt mitt Appel-ID när jag köpte en låt från iTunes. När jag loggar in med mitt Apple-ID på Apple Store, så hittar man ju inget som är relevant för att regga produkter.

Serienumret kan du bl.a. se under Apple-menyn > Om den här datorn > Klicka två gånger på versionsnumret under texten Mac OS X

Registeringen hos Apple ligger här https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa

Ursprungligen av TZW:

Serienumret kan du bl.a. se under Apple-menyn > Om den här datorn > Klicka två gånger på versionsnumret under texten Mac OS X

Registeringen hos Apple ligger här https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa

Jag täääänkte förklara, varför jag vart tvungen, att kolla det under batteriet... Det står inget där det bör stå. Det står:
Serienummer: SystemSerialNumb
Har Googlat och det visar sig att fler råkat ut för det.

Tackar för länken!

  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 20:27
Ursprungligen av paperscratcher:

Jag täääänkte förklara, varför jag vart tvungen, att kolla det under batteriet... Det står inget där det bör stå. Det står:
Serienummer: SystemSerialNumb
Har Googlat och det visar sig att fler råkat ut för det.

Tackar för länken!

Har du möjligtvis haft din dator inne för byte av moderkortet? När jag fick mitt kort bytt på min gammla iMac G5 så sa dem att serienummret som man får fram via "Om den här datorn" saknas för att inte blanda ihop det med nummret som står skrivet på datorn. Dvs, det nya moderkortet har ett annat serienummer än din dator.

/Pär

Ursprungligen av perkaby:

Har du möjligtvis haft din dator inne för byte av moderkortet? När jag fick mitt kort bytt på min gammla iMac G5 så sa dem att serienummret som man får fram via "Om den här datorn" saknas för att inte blanda ihop det med nummret som står skrivet på datorn. Dvs, det nya moderkortet har ett annat serienummer än din dator.

/Pär

Ja, jag har läst om det! Jag har inte gjort det, men kanske att den förra ägaren hade gjort det... Fast då hade han nog sagt det.

Nu har jag reggat datorn Det gick ju smidigt! Vad är fördelen att regga en produkt? Är det enbart mot stöld? Har inte läst om det, så passar på att fråga.

Jag har för mig att jag registrerade min iBook när jag fick den, men när jag pratade med supporten hade de inget på mitt serienummer. Vad skulle de annars använda informationen till?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 20:42

För mig var det iallfal så att dom hittade mig med min adress och telefonnr. osv. Men odm behövde fortfarande serienumret för att kunna lägga den under mitt namn.

//Adam

Jag pratade med Support igår ang. datorn och då behövde han serienumret på datorn, varpå jag sa att jag reggat den med Apple-ID, men då fick jag erfara att det var en helt annan sak haha..
Så nu är den iaf reggad på två ställen. Känns som att räcker med Apple-ID, att de kanske kunde använda den info.. Det har säkert nåt bra svar

1
Bevaka tråden