Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillbaka på PC efter switch…

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag satt mig med en pc för första gången sen jag bytte för fem månader sen.
Jag hade glömt hur härligt det var.
Att man måste gå ner på stan och fika efter man startat den så den kommer igång.
Attt det inte går att hitt trådlösa nät"värk".
och att programet svarar inte.
pluss massa annat tjafs.
alldrig mera pc och windows

Känner igen mig. Tyvärr så "måste" jag använda PC medans min PB är trasig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 23:40
Ursprungligen av random__hero:

...
alldrig mera pc och windows

Aldrig stavas aldrig med två 'L'.
Alltid stavas alltid med ett 'L'.

I övrigt håller jag helt med dig. Finner ingen som helst anledning att spela windows.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-21 01:56
Ursprungligen av hicke:

Aldrig stavas aldrig med två 'L'.
Alltid stavas alltid med ett 'L'.

I övrigt håller jag helt med dig. Finner ingen som helst anledning att spela windows.

Alltid stavas alltid med två 'L'.

• Medlem
  • 2006-06-21 13:33
Ursprungligen av pcw:

Alltid stavas alltid med två 'L'.

"Kanske" stavas kanske med två L.

Sluta larva er nu, alla kan råka stava fel ibland.

Man kanske skulle börja hålla kurser för folk som har svårt för mer än en musknapp.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-21 21:17

Min nya Toshiba hade inga problem med att hitta fyra trådlösa nätverk i kvarteret. Mitt var det enda som inte var krypterat. Toshiba har en smart programvara som automatiskt växlar mellen trådbundet och trådlöst nätverk ifall man drar ut nätverkssladden.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 21:45
Ursprungligen av Macus:

Min nya Toshiba hade inga problem med att hitta fyra trådlösa nätverk i kvarteret. Mitt var det enda som inte var krypterat. Toshiba har en smart programvara som automatiskt växlar mellen trådbundet och trådlöst nätverk ifall man drar ut nätverkssladden.

Det gör Macen också, det är inget unikt för ditt peze-junk.

• Medlem
  • 2006-06-22 12:14

Trevlig stämning här..
När man som jag inte har något emot "peze-junk" så ryggar man ju tillbaka lite över hur vissa av er här agerar. Nästan så man ofrivilligt får en mera fientlig inställning till Mac och dess användare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-22 12:25

*Hostar*

Jag tänkte på samma sak. Undvik påhopp och nedvärderingar på personer eller dess ägodelar. "…det är inget unik för din PC" hade varit precis lika tydligt.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-22 12:39

Konrad är bara lite avundsjuk på min nya PC.

• Medlem
  • 2006-06-22 13:09
Ursprungligen av Macus:

Konrad är bara lite avundsjuk på min nya PC.

Märktes nästan att det var något internt där, men samma känsla genomsyrar tyvärr en STOR del av inläggen här på 99mac. Helt onödigt, och skrämmer garanterat en och annan switcher.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-22 13:27

Det är inget internt alls. De flesta som switchar brukar tycka att de beiga win-burkarna är just peze-junk efter ett tag. Det här är ju en Mac-sajt, räkna med att det finns entusiaster, till och med de som är värre än vad jag är.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-22 16:17

Är man så pedant att man väljer att inte switcha för att vissa Mac-ägare är fanatiker, tja, då var nog lusten att switcha inte speciellt uppriktig från början. Det är ett larvigt, tomt och uttjatat argument.

• Medlem
  • 2006-06-22 17:00

Jag har sagt det förut, och säger det igen; Detta är en site för macanvändare, och inte för överkänsliga Windows-fantaster. Att helt utan källhänvisning hävda att PC är junk torde vara legio. Ungefär som att Black army kan säga att Djurgården suger, helt oavsett hur de ligger i serien.

De flesta här på forumet är nog Mac-användare främst pga att de tycker att Windows suger, och först i andra hand för att de tycker Mac är bra. Dvs; man talar av egen erfarenhet när man säger PC-junk.

Men gränsen är hårfin att klaga på windows och personangrepp på de som faktist väljer windows av egen fri vilja.

• Medlem
  • 2006-06-22 17:57
Ursprungligen av Code Red:

Men gränsen är hårfin att klaga på windows och personangrepp på de som faktist väljer windows av egen fri vilja.

Personangrepp? Hur kan angrepp på sak förvanlas till angrepp på person? Jag kan se vissa skolgårdsscenarier när det kan bli det, men inte här. Om man dessutom, som hedervärde Macus, skryter med en funktion som fås via ett tilläggsprogram i Windows, som "bara funkar" i Mac os, så ber man ju om det. Eller hur? För övrigt funkar väl det där även i vanliga Windows, fast lite sämre.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-22 21:23

går jag in på ett saab-forum så räknar jag inte med att de ska ge volvo lovord. 'Nuff said.

• Medlem
  • 2006-06-23 00:29
Ursprungligen av Snooze:

går jag in på ett saab-forum så räknar jag inte med att de ska ge volvo lovord. 'Nuff said.

Inte heller behöver man nog läsa "jämfört med volvo-junk..." och liknande i var och varannat inlägg.
Well, gav bara min dubbelsidiga syn på saken. Agera som ni känner för. Peace.

du tror inte att folk klarar av att vara mer nyanserade? alla ställer inte till med hyllningskörer till ära av sin egen förträfflighet.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-23 03:59

Du kan inte ha läst särskilt mycket här om du går i taket för det jag replikerade Macus inlägg på. Det finns inlägg som är myyyyyyyycket värre än så. En aning överkänsligt att reagera som du gjorde.

OK, nog med tjat om vem som är överkänslig och vem som borde tona ner sina inlägg. Här kommer ett sakinlägg:

Visste ni att macen inte bara switchar från trådlöst till trådat och tillbaka igen automatiskt, utan att den faktiskt kan fortsätta en filkopiering genom en sådan switch? Hur coolt som helst. Finder pausar kopieringen en stund, och fortsätter sedan när den hittat nät igen.

Testa själv. Grymt macigt!

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-23 10:04

Nu kommer det snart en peze-tomte och säger att pezen kan göra likadant.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-23 10:11

Haha, Konrad! Du ger dig aldrig.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-23 10:14
Ursprungligen av Snooze:

Haha, Konrad! Du ger dig aldrig.

Nej, skam vore väl annars?

å så stavas det medan, inte medans

Och så skriver man "och så", inte "å så"...
:rolleyes:

1
Bevaka tråden