- nonni123
- Medlem ●
- 2013-10-27 17:05
Hej Nonni123,
Varje dag så ersätter vi vår telefonnummerdatabas med en helt ny, vi gör inga ändringar eller uppdateringar i en befintlig utan varje dag raderas den gamla och ersätts av en ny version från vår leverantör. Om något skulle bli fel hos oss skulle felet per automatik rättas till inom 24 timmar.
Om informationen är felaktig på Merinfo.se är den också med 100% säkerhet fel hos teleoperatören alternativt hos vår leverantör.
Oavsett var felet ligger så krävs en felanmälan hos din teleoperatör för att problemet skall rättas till.
Såhär bör du göra för att rätta till detta:
1. Kontakta din teleoperatör, berätta för dem att det finns felaktiga uppgifter på sidor som via en leverantör hämtar uppgifterna från operatören.
2. Operatören kommer då felsöka det hela och se till att rätt information levereras till sina leverantörer.
3. När vår leverantör får rättat detta i sin databas kommer den rätta informationen per automatik att uppdateras hos oss.
Det kan inte skilja på informationen hos oss och vår leverantör och skall heller inte skilja i informationen mellan teleoperatören och vår leverantör.
Då vi är sista ledet i kedjan spelar det ingen roll om vi rättar informationen, fel som finns hos vår leverantör eller hos teleoperatören kommer alltid komma tillbaks senast dagen efter.
Vi har valt att inte svara på frågor om den information som publiceras på Merinfo.se av den enkla anledningen att vi inte kan ändra eller ta bort någon information i vårt register. Skulle vi göra detta kommer felet tillbaks dagen efter och det absolut bästa är att rätta hos källan vilket också kommer göra att det i slutändan rättas hos oss.
Kanske brister vi någon annanstans?
Mvh
Merinfo.se
Så här svarade Comviq mig
Vi säljer inga sådana listor med nummer till nummerupplysningar
Jag har dubbelkollat med vår produktspecialist.
När ett abonnemang tecknas så hämtas informationen om abonnemanget upp av Eniro/Hitta som automatiskt lägger in det i deras databas.
Men den informationen ska försvinna när man antingen sätter hemligt nummer på sitt abonnemang eller när det går över till ett kontantkort. (eller tas bort )
Så i detta fallet så är det t.ex merinfo.se som måste ta bort informationen eftersom att vi inte har någon information .
Vi har dubbelkollat så att ditt kontantkort är oregistrerat och det är det.
Det finns inget mer vi kan göra.
Den listan som sådana sidor får in är inget som kommer ifrån oss på Comviq
Eniro /hitta .se har inga uppgifter om mig.
Du skriver VÅR leverantör såVEM är ER leverantör som ger er FEL uppgifter ???
Ni betalar pengar för att köpa FEL information.