Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
nonni123

nonni123

Medlem
  • Registrerad 2013-10-25
  • Senast aktiv 2013-10-27
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen nonni123 har skrivit i forumet.

1
Ursprungligen av Merinfo:

Hej Nonni123,

Varje dag så ersätter vi vår telefonnummerdatabas med en helt ny, vi gör inga ändringar eller uppdateringar i en befintlig utan varje dag raderas den gamla och ersätts av en ny version från vår leverantör. Om något skulle bli fel hos oss skulle felet per automatik rättas till inom 24 timmar.

Om informationen är felaktig på Merinfo.se är den också med 100% säkerhet fel hos teleoperatören alternativt hos vår leverantör.

Oavsett var felet ligger så krävs en felanmälan hos din teleoperatör för att problemet skall rättas till.

Såhär bör du göra för att rätta till detta:

1. Kontakta din teleoperatör, berätta för dem att det finns felaktiga uppgifter på sidor som via en leverantör hämtar uppgifterna från operatören.
2. Operatören kommer då felsöka det hela och se till att rätt information levereras till sina leverantörer.
3. När vår leverantör får rättat detta i sin databas kommer den rätta informationen per automatik att uppdateras hos oss.
Det kan inte skilja på informationen hos oss och vår leverantör och skall heller inte skilja i informationen mellan teleoperatören och vår leverantör.
Då vi är sista ledet i kedjan spelar det ingen roll om vi rättar informationen, fel som finns hos vår leverantör eller hos teleoperatören kommer alltid komma tillbaks senast dagen efter.
Vi har valt att inte svara på frågor om den information som publiceras på Merinfo.se av den enkla anledningen att vi inte kan ändra eller ta bort någon information i vårt register. Skulle vi göra detta kommer felet tillbaks dagen efter och det absolut bästa är att rätta hos källan vilket också kommer göra att det i slutändan rättas hos oss.
Kanske brister vi någon annanstans?

Mvh

Merinfo.se

Så här svarade Comviq mig

Vi säljer inga sådana listor med nummer till nummerupplysningar
Jag har dubbelkollat med vår produktspecialist.
När ett abonnemang tecknas så hämtas informationen om abonnemanget upp av Eniro/Hitta som automatiskt lägger in det i deras databas.
Men den informationen ska försvinna när man antingen sätter hemligt nummer på sitt abonnemang eller när det går över till ett kontantkort. (eller tas bort )

Så i detta fallet så är det t.ex merinfo.se som måste ta bort informationen eftersom att vi inte har någon information .
Vi har dubbelkollat så att ditt kontantkort är oregistrerat och det är det.
Det finns inget mer vi kan göra.
Den listan som sådana sidor får in är inget som kommer ifrån oss på Comviq

Eniro /hitta .se har inga uppgifter om mig.
Du skriver VÅR leverantör såVEM är ER leverantör som ger er FEL uppgifter ???
Ni betalar pengar för att köpa FEL information.

Ursprungligen av Merinfo:

Hej Nonni123,

Vi svarar alltid på mail inom 24 timmar. Vi svarar dock aldrig på mail som rör frågor kring information som publiceras på merinfo.se av anledningen att vi ej kan ta bort eller ändra informationen. Detta är vi också väldigt tydliga med att vi ej svarar på.

Du som mailar oss får alltid dock ett automatiskt svar med hänvisning till vår guide där du kan läsa om möjligheterna att ta bort och/eller ändra information via våra källor.

I detta fallet handlar det om ett felaktigt telefonnummer, om det visas fel på merinfo.se betyder det också att fel information finns hos teleoperatören.

Om du följer denna guiden så får du snabbt hjälp med hur du kommer tillrätta med problemet: http://blog.merinfo.se/ta-bort-uppgifter-pa-m...

Mvh

Merinfo.se

Hej

Ni är det enda personuppgiftsföretag jag känner till, som det blir rundgång med i kommunikationen.
Kollar man på länken du skickade så står det överallt att ni kan ändå inte kommer att göra något för att ta bort informationen.
"Vi på Merinfo.se har ingen som helst möjlighet att ändra eller ta bort uppgifter som publiceras på Merinfo.se och svarar därför inte heller på förfrågningar eller funderingar kring detta."
Det upprepar ni gång på gång...
Felinformationen ligger inte hos min operatör, jag har kontrollerat med dem två gånger för att vara säker.
Varför ska jag då kontakta dem som du skrivit tidigare då en annan person frågade samma sak, för att
fel anmäla det hos operatören då det är er server felaktigheten ligger på.
Ni krånglar och hänvisar bort människor för att ni tydligen inte vill ta bort informationen som är fel.
Ett Moment 22 för de stackare som drabbas av er.
Antagligen tycker ni att det ser bättre ut med ett telefonnummer än inget alls.
Observera igen ni är de ENDA företaget av alla dessa personuppgiftslämnande sajter på nätet som
absolut måste hålla på att krångla.
Det kommer ju att ge er ett dåligt namn och rykte om ni inte kan bli smidigare
utan vägrar att kommunicera genom att enbart skicka den information du hänvisar till.
Att dessutom skriva att ni har den mest kompletta personuppgiftsinformationen,
får mig att undra om det inte är så att ni har den mest FELAKTIGA informationen om människor på nätet.
Det viktigaste är för folk att man har rätt information, inte mest information, för det är värdelös
information om det är FEL information.
Så varför uppdaterar ni inte informationen mot andra företags servrar så att ni har korrekt information
på nätet ?
Varför lyssnar ni inte på när folk kommer med information om ändringar ?

Är så trött på Merinfo, då vädjanden att ta bort telefonnummer som är fel nonchaleras.
Har mailat Merinfo och naturligtvis så skiter de i att svara.
Enligt mitt telefonbolag så ska inte det finnas något gammalt nummer synligt i deras server, så därför
borde Merinfo plocka bort felaktiga uppgifter.
Alla andra nummerupplysningsföretag har tagit bort mitt nummer efter att jag har hört av mig till dem utom Merinfo.
Att andra företag tagit bort uppgifterna i samma stund man kontaktat dem
ger ett enormt proffsigt intryck, av merinfo får jag dåliga vibbar ..
Varför hålla på att krångla ? Vad vinner Merinfo på det ?

1