Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Zinga

Zinga

Medlem
  • Namn Sandra Snorradottir
  • Registrerad 2014-02-20
  • Senast aktiv 2014-04-01
  • Antal inlägg 5

Foruminlägg

De senaste inläggen Zinga har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • 2014-04-01 01:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Hoppas att du skickade med rekommenderad post, annars får du nästan skylla dig själv att den är borta. Om du gjorde det så rekommenderar jag att du kollar med posten, annars kan du kanske kolla din hemförsäkring (om det nu täcker sådant).

Klart det va rek. Följde paketet fram o vet att det togs emot. Posten har inget med detta att göra. De har telefonen men spelar dumma, eller så har de något gravt kommunikationsproblem. Inget av det skulle förvåna mig.

  • Medlem
  • 2014-03-31 15:27
Ursprungligen av jonasn:

Det är precis det du ska göra, men var noga med att använda ordet reklamation, annars tar de det som ett garantiärende och om du inte har garanti tycker de att du ska betala. Min erfarenhet av Telenor är att de fular sig så mycket de kan (Har varit kund via jobbet i fyra år).

De fular sig ja. Skickade luren tillsammans med ett brev där vi förklarade hur väl vi sköter telefonen, länkar till diskussioner på nätet om att detta faktiskt är ett återkommande problem och berättade att Apple har bekräftat att detta är ett fabrikationsfel känt i denna typ av telefon. Skickade även kvitto och kopia av konsumentköplagen. Hittade en adress på telenors hemsida och skickade dit med att: reklamationsavdelning. Sedan hörde vi inget på en månad. Ringde och det visar sig att denna adress inte tillhör dem, och dessutom har detta företag gått i konkurs. Var är paketet? Ingen visste. Hittades till slut och blev skickat retur. När det öppnas, finns inte luren där... Ingen verkar veta var den är nu. Kul!

  • Medlem
  • 2014-02-21 09:26
Ursprungligen av keptang:

@Zinga, ja, det är ett välkänt problem sedan iOS 7. Gå direkt till Apple om du har möjlighet. Reklamera.

Har varit hos Apple som är villiga att byta ut enheten mot en ny men mot en kostnad om 1695.- Det är ju telenor jag ska reklamera till och få dem att stå för kostnaden. Men där har vi problemet. Telenor skickar runt mig och försöker undvika problemet. Vet inte om jag ska våga skicka telefonen med ett förklaringsbrev samt köpekvittot in till dem adresserat "reklamationsavdelningen" och hoppas att de inte bara slänger luren o aldrig hör av sig..... I butik tar de inte emot telefonen ens...

  • Medlem
  • 2014-02-21 09:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du nämner "Diverse återställningar", har du återställt till ny enhet utan att synka tillbaka en säkerhetskopia? Har du fortfarande problem då?

Ja, har återställt på alla sätt som går att återställa. Problemet kvarstår...

  • Medlem
  • 2014-02-20 22:28

Hej!
Detta verkar vara ett välkänt problem. Jag har en 4s som har problem med just wifi och bluetooth. Har följt alla råd om diverse återställningar. Fryste till och med telefonen en stund men fick då bara igång bluetooth en stund. Telenor som har sålt telefonen, vägrar ta emot den. Jag har konsumentköplagen i ryggen (telefonen köpt för 1,5 år sedan) och Applestore säger att det är ett känt problem i 4s att wifi kortet har bränt. Att det inte går att laga, utan hela enheten måste bytas ut. De kan byta ut den mot en kostnad av 1695 kronor. Jag vill ju så klart att Telenor står för den kostnaden. Men de är helt omöjliga att prata med. Kan man gå in i butiken, slänga fram luren, begära att de tar emot den och lämna? Hittills har de bara skickat iväg mig men på något sätt måste jag väl kunna lämna luren där och åtminstone få dem att titta på den?? Nu säger de att jag måste bevisa när problemet uppstod, att jag inte kan lämna telefonen i butik utan måste ringa till reklamationsavdelningen. Reklamationsavdelningen i sin tur är bara knepiga och otrevliga och slår ifrån sig problemet. Så fort man nämner att man inte har garanti kvar hos dem (eller för den delen inte är kund då telefonen har blivit upplåst och gått till en annan operatör) så är alla dörrar stängda. Men telefonen ÄR köpt hos dem, och konsumentlagen säger att de SKA ersätta varan om man kan bevisa att felet är ett fabrikationsfel. Men hur ska jag bevisa det? Blir fruktansvärt frustrerad men vägrar att ge upp!! Hjälp anyone?!

1