Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Lundh

Lundh

Medlem
  • Plats Ale
  • Registrerad 2003-04-30
  • Senast aktiv 2018-07-21
  • Antal inlägg 236

Foruminlägg

De senaste inläggen Lundh har skrivit i forumet.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-30 07:38
Ursprungligen av tobhas:

Folk får ju fortfarande defekta maskiner så de verkar inte ha löst några som helst problem. Jag kommer vänta till Core 2 Duo introduceras. Om det så dröjer tills nästa år får jag kanske Leopard på köpet, jag har inte bråttom.

Som sagt så lär det inte vara någon som fått den revisionen vi pratar om än.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-29 19:11

Det låter som du har pratat med två olika personer. Dom har en tendens att inte säga samma sak alla på supporten.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-29 19:09

Beställer dom nästa vecka bör det vara lungt. Men det är väl ingen som vet om det hjälper än.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-29 08:21
Ursprungligen av Rickard A:

Nehepp. Nu SKA den lämnas in en 3:e gång för att få nytt moderkort. Nu helt plötsligt finns det en ny revision av moderkortet som jag inte fått vid de tidigare bytena!!!

Ja, den nya revisionen blev tydligen klar för produktion för bara någon dag sen. Jag ska också få den. Det jag har fått reda på från Apple är att den nya revisionen skall reducera pipljudet "kraftigt" och att problemet med att fläktarna går för fullt oftast är en mjukvaruinställning. Det jag hoppas är att pipljudet är så litet att det inte stör längre med den revisionen och att fläktarna lugnar ner sig.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-27 15:33

Grejen med Apples tekniska support är att många av dem försöker med fula trick som att "Det ljudet finns på många MacBook Pro, vissa av datorerna är helt enkelt såna". Säg bara nåt i stil med att felet då är systematiskt och att det inte rättfärdigar det utan snarare gör det värre. Då fattar dom att sånt inte funkar och väl förbi den tröskeln är det lungt. Får du nån som säger sig inte hört talas om problemet ska du se till att prata med någon annan person.

Dessutom, det låter som du har pratat med flera olika personer, det är precis samma sak som att börja om igen. Se till att alltid prata med samma person, även om den som svarar anser sig kapabel att hantera ditt ärende.

Ska du få datorn utbytt, se till att vänta minst en vecka i sådana fall så du får det nya logikkortet. (Förutsatt att du inte har någon specialkonfigurerad dator, då byggs de på order och får därmed det nya logikkortet även om den beställs nu.)

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-27 15:01
Ursprungligen av Rickard A:

Suck... det stämmer inte. Apple har inte erkänt problemet överhuvud taget nånstans. Det är bara önsketänkande.

Dock stämmer inte ditt uttalande heller. Apple har då erkänt felet för mig flertalet gånger via teknisk support. De har dessutom ingenjörer som arbetar med att ta fram en lösning på problemet. Det ska tydligen kommit ytterligare en version av logikkortet nu, som monteras in i alla ny producerade datorer nu. (De lagerförda datorerna har kanske det inte än, inte ens i Apples eget lager.) Det logikkortet skall "kraftigt recudera" ljudet, dock inte ta bort det helt. Det är det jag väntar på nu. Jag är inte hoppfull dock, dem sa att förra revisionen skulle ha fixat ljudet också.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-26 14:00

Jag har samma problem med min nya MBP, fläktarna går nästan oavbrutet. Ibland stannar dem någon sekund för att sen snurra igång igen. (Maxtemp minst 83 grader, idle 60+)

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-26 13:57

Det korta svaret är: att det inte stämmer. Jag har en MBP med den nya logikkortet (enligt utsago från Apple). Den tjuter värre än den förra jag bytte för samma fel trots att jag också blev lovad att det nya logikkortet skulle göra den tyst.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-26 10:29

Det är helt normalt att det ser ut så, tyvärr. Alla Alu-böcker jag använt har mer eller mindre haft den glipan i hörnen. Jag tycker också det är dåligt men det är i alla fall så det är.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-22 08:37
Ursprungligen av ostlund:

Pratade med dem tidigare idag men hade inte serienummer å grejjer framför mig, men ska det spela någon roll när det ändå är fel skärm på skiten? nåvål, tur man hade en bra dag på skön i alla fall

Ja, för att bevisa att du är berättigad till support måste du ha datorns serienummer. Så fungerar det alltid.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-21 18:03

Jag har en sleeve från Waterfield Design som jag kan rekommendera. Den är precis lagom stor för at rymma datorn och är i kraftig nylon med neoprenvaddering. Dessutom är den lilla väskan man kan köpa till lagom stor för laddaren och några småprylar till.

Den kanske är lite dyr men för mig var den definitivt värt det. (Deras syspension strap är faktiskt riktigt bekväm så den rekommenderas.)

http://www.sfbags.com/products/sleevecases/sleevecases.htm

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-21 12:19

Nej det kan man inte, det finns inga drivrutiner till Isight för Windows.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-21 12:14

Tråkigt att du råkade ut för sånt, tyvärr är jag inte helt förvånad. Två fungerande Macbook Pro verkar ibland vara svårt (är själv inne på min andra som även den har pipljudet)...

Det låter definitivt som ett problem som Apple tar som ett garantiärende och det borde inte heller vara några problem att behålla datorn du har nu fram till dess att du har fått den nya. Det som krävs för att man ska få göra så är att faxa in lite upgifter och gå med på ett enkelt avtal. Jag har gjort så och det fungerade smidigt. Ring Apples tekniska support (0771-199 519) eller Apple after sale (020-12 09 971). Jag ringde först till den tekniska supporten som sen såg till att allt flöt på efter att felet verifierats.

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-20 15:35

Jag har sedan ett par år tillbaka ett DiNovo-tangentbord och den tillhörande MX900-musen. Som bekant finns det inga drivrutiner till Mac OS X men tangetbordet fungerar hyfsat utan. Specialknapparna fungerar inte och så. Däremot beter sg musen jättekonstigt, hackar och känns trögstartad och allt sånt, vilket är helt obegripligt för mig då den fungerade utmärkt i Linux. Mediapaden fungerar inte alls heller.

Någon som har någon lösning för att få igång fler funktioner på tangetbordet och framförallt, få musen att fungera som den ska?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-06-20 08:09
Ursprungligen av JockeBo:

Kondensatorer brukar kunna orsaka oljud men kan verkligen så många kondensatorer vara defekta?

Vet inte, det kanske är så att den inte är defekt utan att det är någon konstig design runt den, eller att den helt enkelt är feldimensionerad och på så vis stör något annat. Men det här är inget annat än spekulationer från min sida. Allt jag fick veta av Apple var att det hade att göra med en kondensator på logikkortet.