Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Företag kan nu svara på recensioner i App Store

Apple har skapat en ny roll som ska göra det lättare för utvecklare och deras kundtjänst att svara på recensioner i App Store.

Apple meddelar på sin utvecklarportal att företag nu kan låta sin kundtjänst svara på recensioner i App Store. Företagen behöver bara gå in i Itunes Connect och registerna de önskade personerna som ”Customer Support”. Alla som är registrerade som administratörer eller konsumentsupport har möjlighet att bemöta kritik eller svara på recensioner i App Store.

Den nya rollen är egentligen en hopslagning av två tidigare roller, nämligen ”Manager” och ”Marketer”. Personer som innan 13:de juli hade någon av de tidigare rollerna får nu automatiskt den nya rollen. I Itunes Connect kommer de med kundtjänstbehörighet direkt till sektionen för betyg och recensioner när de klickar på fliken för Mina appar.

Att besvara omdömen är inget nytt utan har fungerat sedan i mars när nya Storekit släpptes, men då var det endast administratörer som kunde svara på recensioner i App Store.

Kommentarer
3 svar

Inget är som väntans tider, särskilt om du går och väntar på en iMac med Apples egna processor.

Inom kort kommer 99mac bli Macradion och då blir det en ny plattform med ett betydligt modernare forum.

Då var Apple Watch Series 7 här och ryktena stämde inte i år utan det blev samma design som vi sedan tidigare är vana vid.

Varje resa har ett slut och varje slut har en ny början och nu är det dags för oss att gå över till en modern plattform.

Apples event är över och i detta extra långa avsnitt får vi följa Marcus, Marcus, Dennis och Thor när de följer eventet live tillsammans med efterföljande diskussion om intrycken det gav.

Är du en av de som inte gillade det nya utseendet på Safari i macOS Monterey? Nu kan du lugna dig, Apple har backat på designen.