Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple väntas lansera en uppdaterad 27" iMac i början av 2022

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget är som väntans tider, särskilt om du går och väntar på en iMac med ett lite mer kraftfullt Apple Silicon.

Läs hela artikeln här

27?

Lite besviken om det skulle komma i 27" när de har chansen att gå upp en storlek till 32" som en del pratat om. Det hade varit nice. Samtidigt tror jag att den större iMacen kommer att kallas iMac Pro och ha svarta skärmkanter. Och Face ID hade varit episkt.

Skulle även gärna se en ersättare till Apple Cinema Display 27” baserat på samma skärm som kommande iMac 2022.

Denna retina XDR skärmen skulle vara en utmärkt komplement till nya MacBook Pro (M1 Pro och M1 Max) samt kommande Mac Mini (M1 Pro och M1 Max) och vara billigare än dagens dyra Apple skärmar – kanske i prisklassen 8000–10000 kr. Skärmen skulle även kunna strömförsörja MacBook Pro via Thunderboltkabeln.

Senast redigerat 2021-11-01 08:12

iMac Pro (27") och iMac Pro Max (32") kanske? ?

Ursprungligen av C-Carlsson:

Och Face ID hade varit episkt.

Låter ju lite som att de har förkastat FaceId på Mac. Tangentbord med TouchID räcker bra tydligen.
https://www.macrumors.com/2021/10/29/apple-fa...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-11-05 10:19

32”

Ursprungligen av C-Carlsson:

Lite besviken om det skulle komma i 27" när de har chansen att gå upp en storlek till 32" som en del pratat om. Det hade varit nice. Samtidigt tror jag att den större iMacen kommer att kallas iMac Pro och ha svarta skärmkanter. Och Face ID hade varit episkt.

Tycker det är svårt att välja. Man vill av någon anledning ha en MacBook (som jag har nu) så man kan använda den över allt. Dock så kör jag den nog 99% hemma, men känns som sagt skönt att man Kan göra det vart som helst.
Men är mer och mer lockad att skaffa min första iMac med minst 4k upplösning på en stor monitor.

Så ja det hade varit riktigt nice med 32 tum och kanske 5k upplösning. Riktigt nyfiken på vad de kommer presentera ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-11-06 15:46

Vad tror ni?
Kan det tänkas att M1 Pro o Max
kan klockas upp på något sätt, när strömförbrukning inte är lika viktigt som i en bärbar.

Rimligtvis borde den nya iMac Pro:n ha bättre prestanda på något sätt.

T.ex. parallella processor, finns det stöd för det i MacOS.

1
Bevaka tråden