Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slutet på något gammalt - början på något nytt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje resa har ett slut och varje slut har en ny början och nu är det dags för oss att gå över till en modern plattform.

Läs hela artikeln här

RSS?

Jag kan bidra med en buggrapport om nya sidan: RSS fungerar inte

Ursprungligen av iphonebutiken:

Jag kan bidra med en buggrapport om nya sidan: RSS fungerar inte

Det jobbas för fullt på det och kommer att dyka upp inom kort! ?

Det ska bli skönt att slippa rensa en massa spam.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2021-11-22 12:25

Kan absolut förstå behovet av en modernare plattform, och att det är besvärligt att underhålla flera olika. Skulle dock önska att ni döpt det till något annat än Macradion. Namnet signalerar ju att det är mest en launcher och infosida för era poddar och YouTube-klipp, än vad det är en egen community med fokus nyheter och forum.

Ursprungligen av omartint:

Kan absolut förstå behovet av en modernare plattform, och att det är besvärligt att underhålla flera olika. Skulle dock önska att ni döpt det till något annat än Macradion. Namnet signalerar ju att det är mest en launcher och infosida för era poddar och YouTube-klipp, än vad det är en egen community med fokus nyheter och forum.

Hear hear! Skulle ju gått alldeles utmärkt att flytta över namn och adress till nya forumet (även om nu inte gamla användare och trådar/poster kan föras över).

[gammal_stöt]Men så är jag ju iofs bara intresserad av forumdelen - anser att poddar och youtube-klipp är ett vansinnigt tidsödande och ineffektivt sätt att ta till sig information och dessutom enkelriktat.[/gammal_stöt]

Senast redigerat 2021-11-24 22:49
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-11-24 14:29
Ursprungligen av johan_tanying:

[gammal_stöt]Men så är jag ju iofs bara intresserad av forumdelen - anser att poddar och youtube-klipp är ett vansinnigt tidsödande och ineffektivt sätt att ta till sig information och dessutom enkelriktat.[/gammal_stöt]

Jag instämmer till fullo! Jag är helt ointresserad av poddar. Det är forumet jag är intresserad av.

Ja ni får väl föra över allt (inlägg etc.) till det nya forumet.
Allt annat känns otroligt respektlöst.

Ursprungligen av Chaosstar:

Ja ni får väl föra över allt (inlägg etc.) till det nya forumet.
Allt annat känns otroligt respektlöst.

Det har de redan meddelat att man inte kommer att göra.

Och jag förstår inte varför det skulle vara respektlöst. De låter på dig som att det gamla forumet kommer att raderas, och så är ju inte fallet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det har de redan meddelat att man inte kommer att göra.

Och jag förstår inte varför det skulle vara respektlöst. De låter på dig som att det gamla forumet kommer att raderas, och så är ju inte fallet.

Nähä, trodde de skulle ta bort alt gammalt. Rätt ofta jag söker på gamla trådar osv.

  • Medlem
  • 2021-11-28 00:28
Ursprungligen av Chaosstar:

Allt annat känns otroligt respektlöst.

Respektlöst är ett ganska hårt ord i sammanhanget. Vad TV har gjort är att dom har ”räddat” ett stycke internethistoria. Som jag förstår det så skulle sidan egentligen ha försvunnit när förra ägaren/redaktionen drog sig ur?
Jag vet inte om det hade varit tekniskt möjligt att flytta över alla trådar och inlägg till ett nytt forum, men det känns som att det är mer än vad man kan begära. Trådarna som finns här kan vara relevant för felsökning i något eller några år framöver. Sedan är det bara gamla stofiler som kommer besöka sidan av nostalgiska skäl.

Faktum är ju att forumet redan idag är i det närmaste stendött.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-11-28 03:53
Ursprungligen av Dalle:

Faktum är ju att forumet redan idag är i det närmaste stendött.

Vilket appledelen i stort är även på TV.
Kanske blir så nu när Apple fungerar till 99.

Ursprungligen av Chaosstar:

…trodde de skulle ta bort alt gammalt...

Man ska kanske läsa artikeln innan man ger sig in på kritiska kommentarer. ?

”…innehållet som finns här kommer bestå i form av ett museum på adressen 99.teknikveckan.se där ni kan blicka tillbaka och komma åt allt tidigare innehåll som gjorts…”

Senast redigerat 2021-11-28 09:22
1
Bevaka tråden