Personuppgifter kan ha läckt från Ticketmaster
Biljettföretaget Ticketmaster upptäckte i helgen en skadlig programvara som kan ha lett till att kunders personuppgifter och betalningsinformation läckt till en "tredje okänd part". Kunder som kan ha blivit drabbade har fått mejl.
Ticketmasters brittiska kontor upptäckte i lördags en skadlig programvara hos en av deras kundsupporter, en extern tredjepartsleverantör. Företaget skriver att personuppgifter och betalningsinformation kan ha läckt till en "okänd tredje part" och att de arbetar dygnet runt på att förstå hur datan har äventyrats. Kunder som kan ha drabbats har informerats via mejl.
"Vi kontaktar dig eftersom du köpt, eller har försökt köpa, biljetter någon gång mellan september 2017 och den 23 juni 2018. Även om vi inte har några bevis som tyder på att din persondata har äventyrats, så meddelar vi dig nu för säkerhets skull."
Ticketmaster skriver att de inaktiverade den drabbade produkten på alla deras webbplatser så fort den skadliga programvaran upptäcktes.
Kunder som fått mejlet uppmanas att byta lösenord och att se över sina kontoutdrag – ifall man blivit utsatt för bedrägeri.
"Om du är orolig eller märker någon misstänkt aktivitet på ditt konto, bör du kontakta din bank och/eller kreditkortsföretag."