Apple uppmärksammar Världsaidsdagen med kampanj
Världsaidsdagen inledde Apples traditionsenliga Product Red-kampanj där de skänker ett visst belopp för alla köp som görs till den globala fonden.
Apple är en av de största bidragsgivarna till Product Red genom att låta en del av intäkterna från utvalda rödfärgade produkter i sortimentet gå till den globala fonden och kampen mot aids. Den 1 december är det Världsaidsdagen och det uppmärksammar Apple med en särskild kampanj. Från 1 till och med den 7 december ger Apple en dollar till Product Red för varje köp som görs med Apple Pay på Apple Store, apple.se eller genom Apple Store-appen.
Under tolv år har Apple och deras kunder varit med och bidragit till kampen mot aids. En del av intäkterna från varje såld Product Red-produkt går till rådgivning, testning och läkemedel som hindrar att mammor smittar sina barn med hiv. Under de här åren har Apples kunder hjälpt till att samla in över 200 miljoner dollar.
För dig som vill läsa mer har Apple gjort ett litet reportage från Embakasi Health Center i Kenya som bland annat ger rådgivning med bidrag från Product Red.
Har du köpt någon Product Red-produkt? I så fall, vilken? Berätta gärna i kommentarerna.