Apple Arcade ändrar strategi

Apple Arcade debuterade tillsammans med iOS 13 förra hösten och verkar ha det svårt att behålla sina abonnenter, så nu ändras strategin.

Apple verkar ha ändrat sin strategi för Apple Arcade i ett försök att behålla abonnenter. Apple ska ha avbrutit kontrakten till vissa spel som fortfarande håller på att utvecklas när de nu skiftar strategi för plattformen. Enligt Bloomberg berättade en utvecklare till Apple Arcade i april att deras kommande spel inte uppfyllde Apples förväntningar på ”engagerande titlar”.

Apple ska tydligen visa större intresse för mer engagerande spel som gör att konsumenterna stannar längre på tjänsten än den kostnadsfria testperioden. Apple har enligt vissa källor spenderat upp till 5 miljoner dollar på Apple Arcade och verkar nu ha avslöjat sin framtida strategi.
Vid ett samtal med en utvecklare hade en representant från Apple givit ett specifikt exempel på spel som Apple vill fortsätta att se till sin plattform.
Nämligen Grindstone, ett pusselspel av Capybara Games som har många banor med gradvis svårighetsgrad.

Källa: Bloomberg

Skriven av Marcus Larsson

Äntligen fredag och inte nog med att många av oss får chans att vila upp oss från arbete utan iPhone 13-serien är äntligen här.

Ett nytt iOS - nya buggar. Senast buggen i operativsystemet till iPhone hindrar användare från att styra AirPods Pro.

Ryktena visade sig stämma och EU skyndar nu på processen med att se till att mobila produkter delar samma laddningsport.

Att slippa kablar är alltid trevligt och något så vanligt som magneter kan nu göra att vi slipper det i allt större utsträckning.

Tillbehörstillverkaren mophie har lanserat två nya produkter som underlättar livet för oss när det kommer till laddning.

Det ser inte ut som att Fortnite återvänder till App Store inom de närmsta fem åren även om de anpassar sig till reglerna.