Sprängda glödlampor gör reklam för Macbook Pro
I en ny reklamfilm för de nya Macbook Pro-modellerna tycker Apple att en bra illustration av stora idéer är att spränga en massa glödlampor.
Apples senaste uppdatering av #Macbook Pro börjar så sakteliga leta sig ut på marknaden, och vi på 99mac-redaktionen får vårt testexemplar idag. #Apple har starkt förtroende för storheten i de nya datorerna, och detta illustreras i den första reklamfilmen för datorerna.
Den 1:37 minuter långa videon samlar några av de bästa uppfinningarna i världshistorien ackompanjerat av det klassiska musikstycket William Tells ouvertyr. De historiska uppfinningarna illustreras med en stor mängd glödlampor som symboliserar att det gått upp ett ljus för upphovsmakaren. Att dessa glödlampor sprängs i en domino-liknande följd vet vi inte riktigt vad det ska illustrera, men gillar du lysande saker som sprängs får du ditt lystmäte här.
Apple ser Macbook Pro-familjen som verktyg för att kunna skapa kommande generationer av historiska uppfinningar. Huruvida det blir så eller ej får historien utvisa.