Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera nyare OS X fast fuska lite

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-03 22:41

Okej. Detta är inte helt i sin ordning... Men så här är det... Jag har en 12" ibook med en äldre version av osx än i min senaste mac, en powermac G5. Jag skulle naturligtvis vilja ha den senare versionen av osx även på ibooken. Måste jag köpa senaste osx en gång till i affären för detta eller går det att använda osx-skivan jag fick med min G5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-04 08:10

När det gäller Adobe, så kan man ha den installerad både på sin primära dator och sin bärbara, om man inte använder dom samtidigt.

Hur det är med Apple vet jag inte, men tror inte att det är ok, det går säkert att hitaa infon här om man söker i forumet.

/Tangen

Tror faktiskt versionen man får med datorn är gjord speciellt för den dator du köpt, så jag tror inte det går att installera ditt OS X på din iBook även om ingen bryr sig om du gör det. Jag kan mycket väl ha fel, men jag har för mig att det är så.

Du kan inte stoppa i skivan för PowerMacen i iBooken och installera. Den skivan du fick till PowerMacen funkar enbart på PowerMacen.

Det finns dock ett enkelt sätt att komma runt det. Anslut iBooken i FireWire target mode till PowerMacen. Sen sätter du installationsskivan i PowerMacen och installerar. Du kan då välja att installera på iBooken. När allt är klart kopplar du loss iBooken och sen ska det funka hur bra som helst.

  • Medlem
  • 2006-10-04 18:23

Fan vad smart! Ska prova detta! (enbart i studiesyfte! Jag kommer genast att återinstallera mitt gamla osx efter jag sett att det fungerar!)

1
Bevaka tråden