Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fördröjning i QT streaming

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man strömmar med DV kamera, QT streaming server och broadcaster så får man en fördröjning på över 10 sekunder, Kan man på något sätt få ner detta.
Helst till noll.
Gör mindre om bilden fryster till lite nu och då...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-05 13:12

Tyvärr är det så att vid all kodning av Video & Ljud så får man tidsfördröjningar, det tar ju givetvis tid att koda och överföra all data till slutanvändaren... denna tid kan var som i ditt fall 10 sekunder, men jag har sett ytterligheter åt båda hållen.
Totalt "0" tror jag blir svårt att uppnå, främst därför att de som ombesörjer din streamning (om du inte gör det själv) också har tidsfördröjningar i sitt nätverk.
Med lite filande på kodning och storlekar så tror jag att du kan få ner tiden till cirka 5 sekunders fördröjning....

Lycka till

  • Medlem
  • 2003-01-08 15:39

H263 och andra codecs för konferans har mindre latency, och sedan har nya QT en inställning som heter "instant on" som skall förkorta buffringen. Jag hörde ngn som var nere på 1 sekund vid lokala sändningar, kommer inte ihåg om det var den publika versionen...

Buffringen (som det heter) är något som går att ställa in i Broadcastern. Jag brukar köra med 5 s för interna test och det fungerar bra. Ska man köra mer publik kan det vara en fördel att ha längre så finns det lite mer marginal för network congestion. Med MPEG-4 går det att få ner det till nästan ingenting, vilket har demats på MacWorld Keynote NY02.

Det är just den inställningen i broadcastern jag inte får till, Spelar lixom ingen roll om den står på "Prerolling " 10 eller 1, eller 0. Likväl har jag i Systeminställningar Quicktime ställt ner Driektströmning på direkt.

Skall labba vidare med detta vilken dag som helst.

1
Bevaka tråden