Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partioner, Bootcamp och annat sönderlekt.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Osäker på vart jag ska posta detta, så jag ber om ursäkt om det hamnar fel.

Jag hade häromdagen windows på min iMac 24:a på en FAT32 partion. Det uppstod komplikationer då jag behövde ha filer som är större än 4gb på den. Tog beslutet att installera om windows på en NTFS istället och ha en liten FAT32 partion för att slussa filer på.

Jag har lekt lite i Terminalen med lite guider sidan om (Farligt jag vet, speciellt när man inte riktigt vet vad man sysslar med. Mitt eget fel mao.) och just nu har jag min HD på 500GB i 4 partioner (?!). En på 380GB med osx, 2st på sådär en 30GB vardera och en windowspartion på ca 20GB. Vad jag vill göra nu är att istället för de 2 skräppartionerna skapa en FAT32-formaterad partion som kan nås från båda operativen. Hur går jag till väga? Är det överhuvud taget möjligt?

Så här går det när man känner sig manlig och tror att man klarar allt.

MVH/ Upplyst man.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-29 19:59

Det du beskriver är ett bra sätt att lära sig hur det fungerar. Se bara till att ha en backup. Går allt åt helvete är det bara att blåsa disken och börja om. Har hänt mig ett antal gånger.

Så det finns ingen möjlighet att slå ihop 2 partioner till en eller formatera en till FAT32?

Finns program som tex VolumeWorks som ska kunna slå ihopa etc...

Har nu löst problemet genom att föra över allt innehåll till en bootbar kopia på extern disk. Rensade den interna totalt och förde tillbaks. Tog en stund att genomföra men med gott resultat. Nu har jag precis som jag vill ha det med partionerna osv.

1
Bevaka tråden