Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unarchiver problem med .sit

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag försöker packa upp .sit med The Unarchiver (version 1.3) så blir det inga filer upppackade. Inga felmeddelanden, och när den packar upp allt så ser man filnamnen på filerna i den packade filen.

Mapparna packas upp, men inte filerna. Rar och zip fungerar utmärkt. Någon som har några idéer om vad som kan vara fel?

Mvh,

  • Medlem
  • 2006-12-03 20:07

Jag har också problem med .sit-filer numera. Det formatet verkar ha gått åt skogen. The unarchiver har jag inte provat, men jag har stor problem med Stuffit expander.

Jag misstänker att det finns olika versioner av .sit, utöver .sitx... hela upplägget är korkat.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 20:11

.sit är nog på väg att dö ut. Jag har dock lyckats packa upp allt jag behövt packa upp från .sit och .sitx med Stuffit Expander 11 på sista tiden.

Ursprungligen av Konrad:

.sit är nog på väg att dö ut. Jag har dock lyckats packa upp allt jag behövt packa upp från .sit och .sitx med Stuffit Expander 11 på sista tiden.

Men Stuffit kostar väl pengar?
Det är en massa ikoner jag laddat ner ifrån Interfacelift som är packat i .sit, så att köpa Stuffit känns lite överkurs.

Men ingen som har någon aning om vad som kan vara fel?

Mvh,

edit: Såg att det fanns "Stuffit Expander" som var gratis. Får väl testa den senare. Har ingen internetuppkoppling värd namnet hemma

  • Medlem
  • 2006-12-03 21:15

StuffIt expander, eller Aladdin expander heter den väl numera, är gratis.

Men ditt problem är nog att det inte SKA finnas filer i paketet. Du får en väldig massa mappar med ikoner på!

Ursprungligen av SirN:

StuffIt expander, eller Aladdin expander heter den väl numera, är gratis.

Men ditt problem är nog att det inte SKA finnas filer i paketet. Du får en väldig massa mappar med ikoner på!

hehe, det har inte fungerat innan alls med .sit, men nu fungerar det nog ändå som du säger. Jag kollade bara snabbt och tänkte inte på att det var mappar med ikoner på i just de jag kollade på.

Mvh,

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 23:05
Ursprungligen av Rossifumi:

hehe, det har inte fungerat innan alls med .sit, men nu fungerar det nog ändå som du säger. Jag kollade bara snabbt och tänkte inte på att det var mappar med ikoner på i just de jag kollade på.

Mvh,

Tur att du har 99mac att fråga på då.

1
Bevaka tråden