Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hercules DJ MP3 och Intel-burk?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag lyckas inte att få min gamla Herules DJ MP3 att fungera med min Macbook. När jag köpte midi-bordet så använde jag en PowerBook G4 vilket gick alldeles utmärkt med Hercules egna mac-drivrutiner (tiger och panther) men med Intel under "huven" så fungerar det helt enkelt inte. Det ligger en plugin i mappen "MIDI Drivers" men det hjälper inte för den dyker inte upp i "Ljud- Midi-inställningar" i verktygsmappen vilket den ska.

Är det någon som har något förslag på lösning? Kanske ska köra allt i BootCamp/Parallels men det är ju lite omständigt. Så trist för jag älskade att "ratta" i Traktor med bordet..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-27 11:22

Har du kollat på Hercules hemsida om det ska fungera med de nya macarna?

Deras support säger att det ska fungera. Det viktiga enligt de är att uppdatera till 10.4.6 för att korrigera felaktiga USB-drivrutiner vilket är är gjort.. Men det hjälper inte!

vad kör du för program ??

Traktor 3.2 Universal Binary. Jag har ju inte kommit så långt eftersom den inte dyker upp som MIDI.

Nu säger deras support (via email) att det inte finns drivrutiner till Intel-baserade macar.. Mycket märkligt tycker jag!

Nu har det äntligen kommit drivrutiner för Intelbaserade macar! Känns underbart, har dock inte hunnit testa.. Måste hitta DJ-bordet först

1
Bevaka tråden