Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ARD Apple Remote Desktop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, kör ARD 3.0 från min MBP. Använder den för att styra min Mac Mini Intel Dual Core. För en månad sedan slutade ARD att kunna få kontakt med Minin, dock kunde jag fortfarande få kontakt via FTP. Efter att försökt att ändra diverse inställningar utan att få kontakt beslutade jag ominstallera OSX på minin. Efter grundinstallation funkar allt perfekt men efter att ha uppgraderat med de 2 senaste security uppgraderingarna efter 10.4.8 så funkar det inte igen, hittade i nätverksinställningar på minin att passive FTP var ikryssat, kryssade ut denna och då funkade det i en session men nu får inte ARD kontakt med Minin? Någon som har något bra tips? Kör vi Airport nät och har ställt in nätet som primärt nätverk i Minin. Minin har korrekt IP-nummer och går att nås via FTP. Får kontakt med övriga maskiner i nätet via ARD.
Tacksam för hjälp
mvh
Fredrik

Det är inte så att när du kör uppdateringar så uppdateras också Minin till ARD 3.1?

Jag tappar kontakten med våra Xserves med jämna mellanrum och måste kickstarta ARD genom SSH - därefter hoppar det igång igen. Verkar som att ARD fungerar allt sämre ju längre det har gått sedan maskinen bootades.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-01-01 23:54

Jag känner också igen det här. Att starta om ARD med kickstart-scriptet fixar det ett tag.

Samma här.. Synd att prestandan är så usel och buggarna så många i ARD, programiden och funktionerna är ju jättebra.. Skulle vart snabbt som Citrix.

1
Bevaka tråden