Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notprogram

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lovade att hjälpa kompisens fru att kolla upp en program. Hon spelar tvärflöjt och har behov av att skriva noter. Det skall alltså vara ett program där man duttar i noter och skriver ut dem på ett papper. Man skall inte behöva kunna spela upp det man pillat in i form av noter. Dessutom skall det vara enkelt och helst gratis.

• Oregistrerad
  • 2003-12-29 23:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Real Parakeet
Det skall alltså vara ett program där man duttar i noter och skriver ut dem på ett papper. Man skall inte behöva kunna spela upp det man pillat in i form av noter. Dessutom skall det vara enkelt och helst gratis.

Mac? PC? Vilket OS?

Ok här finns det

Och

Upps, missade att det skulle vara till PC. Jag tackar för länken och tankar ned!

• Oregistrerad
  • 2003-12-30 02:07

Guitar Pro 4 kanske?

• Oregistrerad
  • 2003-12-30 08:15

Gå till http://www.finalemusic.com/

och ladda ner Finale NotePad. Den är helt gratis. Men du skrev inget om hur komplicerade noter som ska skrivas. Det är ett väldigt enkelt program. För ca 6-700 kan man köpa Finale Printmusic som är mer avancerat.

• Oregistrerad
  • 2003-12-30 09:54

Finns ett som heter Noteworthy Composer också.
Själv har jag bara använt det en gång och ska egentligen inte utala mig om hurvida det är bra eller inte. jgb skrev i midi till noter-tråden att han inte gillar det iaf...
Anyway så kan du klicka in och spela upp noter. Det kostar $39, men det finns en "try it"-version. Vet dock inte om man kan använda den fullt ut eller inte...

• Medlem
  • International user
  • 2003-12-30 12:02

Hehe. Noteworthy var det FÖRSTA MIDI-programmet jag provade någonsin! Det måste ha varit runt 1995 eller så, och det var långt innan jag varken hade syntar eller MIDI-kablar. Det var med andra ord mina första stapplande steg i MIDIns värld. Jag började med att göra en cover på "Axel F" med farsans SB-16 som ljudgenerator. FM-klanger! Tyvärr var det inte så lätt att göra musik med "klicka noter på ett papper"-interfacet, så jag gav upp efter ett tag. Testade någon tidig demo av Cakewalk också, vill jag minnas - jag minns fortfarande hur den där "panic"-ikonen såg ut. Men sedan fick jag tag på Scream Tracker 3.21 samt ett par S3M-låtar, och resten är - som de säger - historia.

Sorry för mitt off-topicande, men man blir ju nostalgisk när ni drar upp såna där gamla program.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-12-30 12:16

Panic-ikonen: Edward Munch - "Skriet". Fast det visste du nog!

1
Bevaka tråden