Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

reaktor5 hjälp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-03 15:37

tjo...

har en fråga som någon kanske kan hjälpa mig med...

hur kopplar man ihop en sequenser så den styr hårdvara ? har tittat bland modulerna som finns men förstår inte riktigt tyvärr. tanken var att använda en mjukva som liknar sq10 för att styra min microkorg.

sen en annan fråga. vet någon vart det finns tutorials på internet för att lära sig bygga mer avancerade saker ? har dissikerat de flesta instrument som jag finner intressanta men vissa moduler verkar bara finnas i just de instrumenten. känns lite underligt.

/leere

Ursprungligen av leere:

hur kopplar man ihop en sequenser så den styr hårdvara ? har tittat bland modulerna som finns men förstår inte riktigt tyvärr. tanken var att använda en mjukva som liknar sq10 för att styra min microkorg.

Det beror på värdprogrammet, tror jag, men jag fick det att funka med Live 5/Reaktor 5. Du måste använda en ensemble som matar ut midi, vilket de flesta (alla?) som följer med inte gör. Kika i User Library så borde du hitta något.

Citat:

sen en annan fråga. vet någon vart det finns tutorials på internet för att lära sig bygga mer avancerade saker ? har dissikerat de flesta instrument som jag finner intressanta men vissa moduler verkar bara finnas i just de instrumenten. känns lite underligt.

Du kan ju bygga ihop moduler av mindre bitar, så långt ifrån allt finns bland det som följer med. Native Instruments har en del tutorials på sin webb, men de var rätt enkla har jag för mig.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-04 15:31

ah.har försökt att ha den utan något värdprogram för att kunna styra min microkorg. men tji fick jag.

skall leta runt lite på sidan.

tack för hjälpen.

Det ska nog funka utan värdprogram också, tänkte inte på att testa det igår. Det väsentliga är att sequencern använder midi ut-modulen.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-04 16:58

vilken av midi ut modulerna ? det är det som är det lilla problemet

skall klura vidare på det här när jag får mer tid. annars känns reaktor 5 som ett bra köp. skall klura ut det också

Built-in Module -> MIDI Out -> Note Pitch/Gate, månne?

Sen kan du ställa midi-kanal ut i instrument/properties/ikonen med boxar som pekar på varandra. Blinkar fint i midilampan, har inget i hårdvaruväg riggat just nu.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-04-05 11:12

ah. försökte mig på med midi gate tror jag. tack för hjälpen ialla fall. nu skall här experimenteras

1
Bevaka tråden