Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

933 eller 2x800?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man nu har chansen att införskaffa en 933 eller 2x800 PowerMac, vilken ska man då välja? Har de nya processorerna någon form av performance edge? Finns det något som gör att 933an rent av kan utklassa 2x800an? Låter någon av dem mer? Dualen kostar 2000 mer, så det verkar ju onödigt att skaffa den om den inte är bättre.

Vill kompletera frågan med tänkbar tidpunkt när nya Quicksilver modeller kommer. Är det i september... är väl en MacWorld mässa då va? Brukar det bli så att high end modellen trillar ned till det pris som dagens mellanmodell har? Finns det någon som kommit i närheten av personalköp där kontrakts skrivits så att man kan dra nytta av nya modellskiften, typ att man automatiskt får ett bättre pris?

  • Oregistrerad
  • 2002-04-15 23:26

Jag skulle lätt gå för en 2x800MHz. Den klår lätt 933an som "X-burk". Absolut värd 2000 pix mer...

933an kommer att slå en dubbel-800 på *vissa* saker även i OS X. Dom flesta sakerna tror jag skulle dock gå snabbare på en dubbelproppmaskin. Jag skulle ha valt en dual även om prisskillnaden var 5000.

1
Bevaka tråden