Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes remote - finns denna?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar en "fjärrkontroll" till iTunes som ligger uppe i menyraden brevid klockan.

Har hittat ett antal konfabulator-varianter men dom lägger sig ju i vägen.

Några tips?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-22 11:31

Svar ja. Gärna som scrollar info om vad som spelas med.. men det är inte så viktigt.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-22 11:41

Lightversionen är att lägga ner iTunes i dockan och sedan när man vill ändra låt, se vad som spelas mm. så klickar man på iTunessymbolen och håller inne knappen så kan man styra det mesta därifrån.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dr Jerkyll
Synergy
Funkar fint.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17100

Underbart! Thank you doctor

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-01 03:05

Testa en grym sådan utlilty från:
http://www.pol-online.net/index.php?page=freeware

Heter X-Tunes

Klart bästa tycker jag i alla fall. Inte i vägen och mycket snygg.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 09:15

PTHiTunes Notifier är en fjärr för menyraden som dessutom visar vilken låt som just börjar i nedre vänstra hörnet av skärmen a la MTV. Snyggt.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16107

  • Oregistrerad
  • 2003-09-03 23:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av mcelwee
Letar en "fjärrkontroll" till iTunes som ligger uppe i menyraden brevid klockan.

Har hittat ett antal konfabulator-varianter men dom lägger sig ju i vägen.

Några tips?

Jag är fortfarande inte nöjd. varken Synergy eller PTHiTunes Notifier ger ju vad jag vill ha: en "fjärrkontroll" som även visar vilken låt det är...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 00:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johannes
PTHiTunes Notifier är en fjärr för menyraden som dessutom visar vilken låt som just börjar i nedre vänstra hörnet av skärmen a la MTV. Snyggt.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16107

Om man hellre vill ha det i övre högra hörnet går det också bra.

Du vill ha en display i menyraden, Enar?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 00:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Du vill ha en display i menyraden, Enar?

Bingo. Övriga skärmen använder jag nämmligen till att jobba med....

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 00:41

Bästa jag hittar är M-Beat

http://www.macupdate.com/info.php/id/9942

En liten, liten ruta "always on top" som man kan lägga precis under menyraden.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 12:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Om man hellre vill ha det i övre högra hörnet går det också bra.

Du vill ha en display i menyraden, Enar?

Men själva fjärrkontrollen med play/pause och skip/spolning framåt och bakåt ligger snyggt och prydligt i menyraden. Den info om låten som visas på skärmen några sekunder när låten börjar går utmärkt att stänga av. Då har du en fjärrkontroll för menyraden och resten av skärmen ledig. Snyggt, som sagt.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 04:05

om man ändå använder konfabulator så finns ju massor av widgets. höger-/ctrl-klick på widgeten ger möjligheten till att ändra preferences. många widgets kan man ändra nivå på, typ topmost, floating etc...

annars finns den där rackaren som lägger sig i menyraden. tror att den heter synergy (nämnd ovan).

  • Medlem
  • 2004-01-22 20:43

Någon som använder PTH Itunes notifier? Jag har ominstallerat och behöver ändra den men PTH har ingen support kvar på nätet då de gått ihop med ett annat företag. Min fråga alltså, vad var det för kommando man skulle trycka för att få upp preferences för notifier?

(jag vet, det är säkert jättelätt!)

Edit: Det finns nu i ny version som heter You controller, ska genast testa!

pthitunesnotifier gick sönder felvis vid pantherinstallationen. Själva programmet funkar toppen men det enda sättet att ändra inställningarna är att ändra i .plist filen med t.ex bbedit.

Samma verkar gälla med alla andra gamla pth program.

  • Medlem
  • 2004-01-22 21:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
pthitunesnotifier gick sönder felvis vid pantherinstallationen. Själva programmet funkar toppen men det enda sättet att ändra inställningarna är att ändra i .plist filen med t.ex bbedit.

Samma verkar gälla med alla andra gamla pth program.

Aha, då var det inte jag som var dum ändå;) Är det svårt att göra via bbedit, jag vill egentligen bara ändra utseende i menylisten och flytta "låtfönstret" från vänster till höger hörn.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 21:39

Tack för tipset Jonny! Jag hade inte tänkt på den möjligheten att fixa det.

Dei: Jag tittade bara efter tiden för hur länge rutan som visar vilken låt som spelas skulle visas och den siffran var lätt att hitta. Filen heter com.PTHiTunesNotifier.plist och ligger i Preferences-mappen i ditt hembibliotek. För att få ändringen att fästa var man dock tvungen att starta om programmet. Eftersom man inte kommer åt programmets menyer så var inte det så lätt heller utan krävde "kill" i terminalen.

  • Medlem
  • 2004-01-22 22:13

Oki, jag får testa lite, känns som om jag får göra en kopia på den innan jag ger mig på att ändra. Tack för alla tips!

man skulle kunna fixa alla inställningar under en jaguarinstallation och lyfta över .plist filen till panthern... borde funka. men I'm a li'l too lazy to try

finns det inget prog. till windows? :rolleyes:

Menutunes

Någon från mac-sidan som känner till iTunes-controllern Menutunes?
Skulle behöva ställa några frågor om programmet.

//hemskt vilken gammal tråd jag väckte liv i nu //

1
Bevaka tråden