Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

cd till pod och namn i rippning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-23 12:11

Dessa frågor har säkert ställts och besvarats tidigare men jag har inte hittat några trådar som ger klockrena svar. Om det finns bra trådar så tipsa mig gärna om dem. Jag äger en iBook G4 så allt kan nog inte PC folk svara på.

-Det ska finnas ett sätt att få namn på låten och albumet när man rippar i iTunes, men jag har inte hittat dessa inställningar. Var finns dom?

-Jag har problem när jag ska rippa en skiva direkt iPoden. Har ett Apple script som tillåter mig att göra detta med det lägger alla filer direkt i roten på iPoden. Skulle vilja ha in dem i nya spellistor. Finns detta?

-Klickljudet så åter kommer i iPoden mini, finns inget sätt att få död på det? Mjukvara vore bra eller var sitter högtalaren i poden?

MVH

Gran

  • Medlem
  • Höör
  • 2005-05-23 12:51

Hej!

Ursprungligen av gran:

Dessa frågor har säkert ställts och besvarats tidigare men jag har inte hittat några trådar som ger klockrena svar. Om det finns bra trådar så tipsa mig gärna om dem. Jag äger en iBook G4 så allt kan nog inte PC folk svara på.

-Det ska finnas ett sätt att få namn på låten och albumet när man rippar i iTunes, men jag har inte hittat dessa inställningar. Var finns dom?

-Jag har problem när jag ska rippa en skiva direkt iPoden. Har ett Apple script som tillåter mig att göra detta med det lägger alla filer direkt i roten på iPoden. Skulle vilja ha in dem i nya spellistor. Finns detta?

-Klickljudet så åter kommer i iPoden mini, finns inget sätt att få död på det? Mjukvara vore bra eller var sitter högtalaren i poden?

MVH

Gran

Jag har nog lite fakta som kanske kan hjälpa dig. Är dock PC-användare; skäms en aning...
:rolleyes:
Men i alla fall - Angående att få låt- och albumnamnen så finns väl funktionen Gracenote CDDB? Mitt iTunes ansluter till den och hittar namnen... Den funktionen kan man nog inte aktivera respektive avaktivera. Tror i alla fall inte det.

Klickljudet - när iPoden har gått i "dvala" dvs stängt av sig helt efter en lång tid utan använding (säg ca två-tre dagar) Tappar den sina inställningar. Därigenom bl a klickljudsinstälningarna. Ett annat exempel är EQ'n. Tog ett tag innan jag märkte att jag den var avaktiverad...

Hoppas detta var till någon hjälp!
/Joachim

1
Bevaka tråden