Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det volymspärr på nano´n ?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer förhoppningsvis få hem min nano imorgon, men går nu och funderar på om mina hörlurar (Grado Sr80) kommer kunna drivas fullt ut (jag gillar min musik högt)

Testade mina lurar på en polares Ipod Mini och volymen var allt annat än tillräcklig, och jag har svårt att tänka mig att nanon kommer ha en kraftfullare förstärkardel.

Har hört något om att alla eu-spelare har volymspärr, och att man på de andra ipod-modellerna kan ta bort denna, stämmer detta ? Hur går jag isf tillväga ? Eller måste jag köpa mig ett par nya lurar som är mer lättdrivna ?

Ursprungligen av bodybag:

Kommer förhoppningsvis få hem min nano imorgon, men går nu och funderar på om mina hörlurar (Grado Sr80) kommer kunna drivas fullt ut (jag gillar min musik högt)

Testade mina lurar på en polares Ipod Mini och volymen var allt annat än tillräcklig, och jag har svårt att tänka mig att nanon kommer ha en kraftfullare förstärkardel.

Har hört något om att alla eu-spelare har volymspärr, och att man på de andra ipod-modellerna kan ta bort denna, stämmer detta ? Hur går jag isf tillväga ? Eller måste jag köpa mig ett par nya lurar som är mer lättdrivna ?

Troligtvis är det någon form av volymspärr i firewaren men det borde snart finnas program att låsa upp det med.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 02:03

Är det uppdaterbar firmware i nanon?

Ursprungligen av matte:

Är det uppdaterbar firmware i nanon?

ja, det är det i typ alla prylar jag har, tillochmed dvd-spelaren...

Ursprungligen av matte:

Är det uppdaterbar firmware i nanon?

Har betsällt min första ipod nano nu : men undrar om det är uppdateringar som sak göra på den då och då? eller ?

Kan meddela att nanon krämar på riktigt bra, inga problem alls.

Kan passa på att tipsa om att plastfickan som den levereras i är ett perfekt sustitut tills fodralen kommit in i butik, eller iaf den första veckan när alla ska se och testa den. vänd bara på den 180° och gör ett litet hål för hörlursuttaget.

Ursprungligen av bodybag:

Kommer förhoppningsvis få hem min nano imorgon, men går nu och funderar på om mina hörlurar (Grado Sr80) kommer kunna drivas fullt ut (jag gillar min musik högt)

Testade mina lurar på en polares Ipod Mini och volymen var allt annat än tillräcklig, och jag har svårt att tänka mig att nanon kommer ha en kraftfullare förstärkardel.

Har hört något om att alla eu-spelare har volymspärr, och att man på de andra ipod-modellerna kan ta bort denna, stämmer detta ? Hur går jag isf tillväga ? Eller måste jag köpa mig ett par nya lurar som är mer lättdrivna ?

jag var på mac forum här i göteborg och där sa dom att även nanon är utrustad med eu-spärren, men att det går att ta bort den på samma sätt som med de andra poddarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-26 14:19
Ursprungligen av starling:

jag var på mac forum här i göteborg och där sa dom att även nanon är utrustad med eu-spärren, men att det går att ta bort den på samma sätt som med de andra poddarna.

Nån som har prövat än? Vill ha högre volym för att få bättre ljud i bilstereon när jag har Nanon inkopplad.

En annan grej: Sitter å skriver detta och ovanför så är det en banner från iPod Store med reklam för armband + minin. Borde inte den uppdateras?

  • Medlem
  • 2005-09-28 18:14

Undrar detsamma om volym spärren. Bara hört att det finns på alla andra ipods så det borde sanerligen finnas på nanon oxå ?

jag har Nano. Det Volymen går INTE att höjas hur mkt som helst. Det duger till orginallurarna men för dem som vill ha hög volym i tex Dj-lurar blir det alldeles för lågt!

  • Medlem
  • 2005-09-28 21:31

Den är ju rätt liten oxå

Det finns en lite hörlurs förstärkare att köpa på appels hemsida

  • Medlem
  • 2005-09-29 04:14

ERU händig kan du alltid plocka ihop en egen Amp.

http://tangentsoft.net/audio/cmoy-tutorial/

Om nu nån av er får för sig att göra en säg till då för jag vill själv ha en. Casch finns såklart =p

här kan man ta bort spärren

med det här kan ni tydligen ta bort spärren http://gopod.free-go.net/# , har inte gjort det själv men har hört att det funkat. PÅ EGEN RISK så ingen beskyller mej för något sen vill ja säga. Sen tänkte ja säga tt blir nått fel äre väll bara att återställa me hjälp av mac updateringar

"have a nice loud sound day"

Jag har tagit bort volymspärren med Gopod utan problem. Funkade perfekt, och nu får jag ordentligt ljud i min EX81SL också.
Hade inget behov av högre volym på mina gamla lurar, men de nya var mer tungdrivna, så genom att låsa upp ljudspärren fick jag ungefär motsvarande ljudnivå i de nya, lite högre t.om.
Kanon!

funderar på att köra igång gopod.. dock tycker jag de e helt okej volym på spelar rackarn (haft den en dag bara).

alltså.. gör gopod att man kan höja mer eller ökar den nån effektspärr?
fattar inte riktigt

Ursprungligen av nikenbole:

funderar på att köra igång gopod.. dock tycker jag de e helt okej volym på spelar rackarn (haft den en dag bara).

alltså.. gör gopod att man kan höja mer eller ökar den nån effektspärr?
fattar inte riktigt

GoPod tar bort ljudspärren som finns i iPoden helt enkelt. Givetvis ska man kunna
ha högre ljudvolymer då. Har själv aldrig provat med min mini.

Ursprungligen av Gone_Away:

GoPod tar bort ljudspärren som finns i iPoden helt enkelt. Givetvis ska man kunna
ha högre ljudvolymer då. Har själv aldrig provat med min mini.

mjo det har jag förstått också men det är väl skillnad mellan att kunna höja volymen och få högre uteffekt på spelaren

Det finns ju "Sound Up".
det är en typ förstärkare som du kopplar in i hörlurskontakten och då får du högre ljud+2 uttag

Går det att återställa när man annvännd go pod?

  • Medlem
  • 2005-12-13 15:40

Ja, du använder bara goPod igen, och trycker på cap istälelt för uncap... det är samma knapp "GO"

Men herre guuuud! www.gopod.com

  • Medlem
  • 2005-12-13 19:41

gopod rules
ladda ner de
ja rekomenderar de starkt
iaf för sonna som mig
högt i lurarna

  • Medlem
  • 2005-12-17 15:57

Gör jag fel eller? för jag märker ingenting

det står ipod not detcted...

1
Bevaka tråden