Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes vill inte starta!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-18 20:02

Idag när jag använde iTunes så funkade det perfekt.. sedan när jag startade om datorn för 10 min sedan så står det "Filen "iTUnes Music Library" är låst, på en låst skiva, eller så har du inte skrivrättigheter för filen." någon som kan hjälpa mig? känns jätte irriterande
MVH
Axel

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-19 21:48

Testa en omstart.

  • Medlem
  • 2005-09-19 22:44

Omstart av datorn? det har jag redan prövat.. funkar ändå inte :S

  • Medlem
  • 2005-09-20 15:44

Nu idag så började det fungera plötsligt knepigt

  • Medlem
  • Rimbo
  • 2005-09-20 16:56
Ursprungligen av axxe:

Idag när jag använde iTunes så funkade det perfekt.. sedan när jag startade om datorn för 10 min sedan så står det "Filen "iTUnes Music Library" är låst, på en låst skiva, eller så har du inte skrivrättigheter för filen." någon som kan hjälpa mig? känns jätte irriterande
MVH
Axel

Starta Activity Monitor, och visa som "trådat", där du kan se vad som har vad öppet. Du kan döda den enskilda processen, men starta aldrig om ett UNIX system. Aldrig, för att lösa problem som detta. På så vis slipper ett riktigt system förknippas med Redmondbloat.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-20 20:06
Ursprungligen av dalo:

Starta Activity Monitor, och visa som "trädet",där du kan se vad som har vad öppet. Du kan döda den enskilda processen, men starta aldrig om ett UNIX system. Aldrig, för att lösa problem som detta. På så vis slipper ett riktigt system förknippas med Redmondbloat.

Eh? Iofs frågade jag inte, men jag skulle gissa att han sitter med Windows...

  • Medlem
  • 2005-09-21 05:08
Ursprungligen av Spyder:

Eh? Iofs frågade jag inte, men jag skulle gissa att han sitter med Windows...

Varför skulle jag sitta med windows?

  • Medlem
  • Rimbo
  • 2005-09-21 09:23
Ursprungligen av axxe:

Varför skulle jag sitta med windows?

Nej, det vore ju dumt ;-).

  • Medlem
  • 2005-09-21 16:24
Ursprungligen av dalo:

Nej, det vore ju dumt ;-).

exakt tacka vet jag min gamla trogna G4a och iMacen funkar också bra m.m.

  • Medlem
  • Rimbo
  • 2005-09-21 23:47
Ursprungligen av axxe:

exakt tacka vet jag min gamla trogna G4a och iMacen funkar också bra m.m.

Kör också G4. Med PCI grafik. 350Mhz CPU. Jag har dock tryckt in DVD-RW+DL i den, samt 200Gb disk, men helt otroligt bra dator för den tusenlapp jag gav för den. Den kör Tiger, och jag älskar den.

1
Bevaka tråden