Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med iPodens hårddisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sedan när jag skulle ta upp iPoden ur fickan lyckades jag på något sätt fastna i hörlurssladden och mer eller mindra kasta iPoden i backen. Efter svalt klumpen som dök upp i halsen så plockade jag upp iPoden och provade den. Allting funkade som det skulle.
Fast nu har jag börjat få problem med att vissa låtar och podsändningar bara spelar hallvägs, spelaren fryser en stund och hoppar sen vidare till nästa spår. Det konstiga är att det är spår som jag lagt till efter det att jag tappat iPoden och den har inte klagat när jag fört över filerna. Jag kan inte komma på något annat som kan orsakat skada på hårddisken, vilket jag antar att det är.

Finns det något bra sätt att undersöka hårddisken och låsa de trasiga delarna?

Hårddiskproblem

Ursprungligen av Johan Nilsson:

För ett tag sedan när jag skulle ta upp iPoden ur fickan lyckades jag på något sätt fastna i hörlurssladden och mer eller mindra kasta iPoden i backen. Efter svalt klumpen som dök upp i halsen så plockade jag upp iPoden och provade den. Allting funkade som det skulle.
Fast nu har jag börjat få problem med att vissa låtar och podsändningar bara spelar hallvägs, spelaren fryser en stund och hoppar sen vidare till nästa spår. Det konstiga är att det är spår som jag lagt till efter det att jag tappat iPoden och den har inte klagat när jag fört över filerna. Jag kan inte komma på något annat som kan orsakat skada på hårddisken, vilket jag antar att det är.

Finns det något bra sätt att undersöka hårddisken och låsa de trasiga delarna?

Hej
Råkade ut för exakt samma sak häromdagen. iPoden (4G 40GB) åkte i golvet och vägrar nu att starta.
Det "knarrar" lite i den när jag försöker starta sedan kommer det upp ett utropstecken med en ledsen mac symbol följt av kontakta apple support.
iPoden är 13månaders. Misstänker att hårddisken fick sej en törn.
Undrar om det går att byta ut den ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-04 00:20

Klcikar HDn så är den med största sannolikhet trasig. FÅr ni upp en mappp med uttropstecken?

En HD kan köpas löst på Ebay, men oftast lönar det sig inte att byta om man inte hittar en riktigt billig.

Ursprungligen av xtrem:

Klcikar HDn så är den med största sannolikhet trasig. FÅr ni upp en mappp med uttropstecken?

En HD kan köpas löst på Ebay, men oftast lönar det sig inte att byta om man inte hittar en riktigt billig.

För mig funkar iPoden som den ska för det mesta. Det är bara vissa låtar och podcaster som inte funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-05 15:34
Ursprungligen av Johan Nilsson:

För mig funkar iPoden som den ska för det mesta. Det är bara vissa låtar och podcaster som inte funkar.

Med andra ord har HDn fått vissa skrivfel så att låtar som hamnar på dessa kommer att hacka. Hur mycket har du fyllt HDn?

Det finns ett diagnostic mode där man kan skrivtesta hela HDn (och testa annat).

Ursprungligen av xtrem:

Med andra ord har HDn fått vissa skrivfel så att låtar som hamnar på dessa kommer att hacka. Hur mycket har du fyllt HDn?

Det finns ett diagnostic mode där man kan skrivtesta hela HDn (och testa annat).

Hej jag har utan att tappa Ipoden i backen fàtt nàgot slags lasfel pa halften av 15gb musik... Hur gor man en diagnostik pà HDn?

mvh Bjorn

1
Bevaka tråden