Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Nano som glappar! (vill ha svar , snälla =)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har haft min Nano (svart) sen nyår, och är hel nöjd me den, så fin och allt
de enda negativa är ju att dom ska bli så jälla repiga :'/

Men här kommer problemet:
I förra veckan pausade den helt plötsligt musiken av sig själv, ja tänkte väll att ja råkat komma åt paus knappen men hold va på så ja tänkte jaha, inge mer med det.
Sen igår så började den pausa i stort sett hela tiden så fort man trycker på , spelar i 4-5 sek så pausar den igen.
Det jag kom på var att det måste vara nått glapp i antingen hörlurens dockställe (orginalhörlurar), eller i ipoden, men ja gick dit ja köpte och dom sa att ja kunde testa me en av doms hörlurar, men den pausa med dom med. Nu är jag rädd som tur ären försäkrad.

NÅGON MER SOM RÅKAT UT FÖR SAMMA PROBLEM???

Jag har inte samma problem, men du kan prova att återställa med iPod Updater som finns på cd-skivan du fick med till nanon alt. göra en softreset (menu- + selectknappen i 20sek). Brukar lösa de flesta problem.

ja fast en resett kan inte lösa glapp. det är ju ett hårdvaruproblem. Men det borde ju inte vara något problem att lämna in den och få en ny, speciellt inte eftersom du har garanti

Det är ju musiken som glappar då kan det lika gärna vara mjukvarufel, eller?
Det var ju inget fel på hörlurskontakten menar jag, och den har ju flshminne så det kan ju inte vara en hdd som bråkar. Aja jag kanske är ute och cyklar...

jag hade nästan samma problem min började att byta låtar hejvillt utan att jag kunde stoppa den. jag bara stoppade inden i datorn och uppdaterade den så funkade det.

Okej

Jag har testat attt göra det nu och håller på att lägga in låtar, hoppas på re bästa annars får man nog en ny

Jag vet vad det här problemet orsakas av. Det är för Nanon har skakats för mycket, då byter den låt av sig själv, bara byter och byter hela tiden och den reagerar inte när man trycker på play/pause/meny etc. Det du ska göra är en vanligt reset (mittenknapp + menu). Sen funkar den som den ska!

Jag har varit med om det här flera ggr förut pga av att jag tex. springer upp för en lång trappa eller liknande.
Det konstiga är att i Nanon finns flashminnen och ingen hårddisk så det borde inte vara något problem att den skakas men det är tydligen visst ibland.

Men

det va ju inte det som var problemet, läs första meddelandet så ser du ju problemet!

1
Bevaka tråden