Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur länge har Apple kvar iPod 60GB?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Apple Store så finns ju inga 60GB-iPodar kvar, men Apple har kanske kvar en hel del ändå. Vad tror ni? Min krånglar nämligen en del och jag funderar på om det finns en chans att jag får en 80GB tillbaka istället för 60GB om jag skickar tillbaka min. Annars kan det ju vara värt att vänta ett tag, om det kan bli så senare istället.

Har en 5G ipod som jag har garanti kvar på, den har dött helt så ska skicka in den på reparation, vad jag har läst så reparerar dom inte dom, utan dom skickar nya, får man den nya modellen då eller?

Nej förmodligen inte. Dom som har skickat tillbaka sina iPod mini på sistone har ju fått tillbaka nya mini, inte nano. Det verkar som att Apple hamstrar upp ett visst antal för just garantibyten, tråkigt nog för alla som hoppa på att byta upp sig.

Skickade nyligen in en Ipod Photo G4 för reparation, och fick tillbaka en ny G4. Kul med en repfri men de blir inte uppgraderade

som jag skrev i den förra.
Lämnade nyss in min 60gb video,(en vecka sen ungefär från detta datumet) fick en likadan fast ny tillbaka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-30 15:37

yepp. skickade in min G5 30gb igår väntar emd spänning men kan inte tro annat än att det blir en likadan tillbaka (dvs inte den nya med bättre batteri och sökfunktionen)

Varför tror ni att dom skickar tillbaka en 80 gb? Hur dumma tror ni dom är :S, hallå det är ett företag dom måste med tjäna pengar

Därför att det har hänt att folk som skickat in sina Photo/iPod färgskärm fick en iPod video tillbaka

  • Oregistrerad
  • 2006-10-05 23:16

dom insåg väl att dom fick lägga upp ett större lager iomed att mer eller mindre en femtedel av skärmarna är paj...

Finns det två generationer av ipod video? Nån skrev nåt om sökfunktion och förbättrad batteritid i nya ipod videos.

Ja, eller, det kom en uppdatering av den i samband med att nya shuffle och nano kom.

mm, okej...hur vet man om man har den uppdaterade eller inte? jag har nån grej med bokstäver som ploppar fram när jag scrollar snabbt genom musiken. Har jag den uppdaterade med bättre batteritid då?
Hur mycket skiljer det?

Det du till exempel kan se som skillnad är att om du väljer musik så kommer du längst ner i menyn med till exempel artist och spår, se en rad som heter Sök, där du kan skriva in valfritt sökord och söka. Batteritiden har de skrivit ned vad gäller musik, till 12 timmar från 14, men skrivit upp video till 3½, så man kan ju fråga sig om det är nåt nytt batteri eller hur det ligger till. Skärmen ska tydligen ha blivit ljusstarkare också.

1
Bevaka tråden