Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

De nya hörlurarna?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-02 09:55

Tjeanre har en "äldre" iPod G5 med de "äldre" hörlurarna. Jag är väl inte helt nöjd med hur dom låtar men har inte velat byta pga att dom är så mycket snyggare än alla andra lurar som är "i örat". Nu när den nya luren har kommit såg jag att man kunde köpa den i butik för ett visserligen högt pris (275kr) men jag tycker att det kan vara värt det om de har bättre ljud. Så är det någon som har testat båda och kan ge ett uttalande?

jag har inte lyssnat mycket med de gamla men jag har en kompis som har de äldre hörlurarna och jag kan hålla med om att dom e skitsnygga men de låter inte jättebra, men jag har iaf köpt den nya G5:an och dom nya hörlurarna e skitsnygga dom me o låter bättre enligt mej, sitter skönt också, finns nu en snudd av bass i vissa låtar, men om dom e värda så mycket pengar vet jag, det är upp till dej.

  • Medlem
  • 2006-10-02 19:58

köp ett par in-ear hörlurar sköna o snygga med bra ljud

Om man reklamerar sina gamla lurar, får man ett par nya då tror ni?

  • Medlem
  • 2006-10-02 20:23
Ursprungligen av antonholmstedt:

Om man reklamerar sina gamla lurar, får man ett par nya då tror ni?

Det tror jag säkert. Så in med dem i steron, på med full volym och full bas och stick iväg och hämta ut ett par skinande nya.

köp ett par Sennheiser CX300 i silver , då har du en skön och snygg lur som låter helt perfekt.
hade ett par Sony EX71 förut men dessa lurar tar faktiskt dom

jag tror inte du får de nya om du reklamerar de gamla, ska du ha dom får du betala för dom men köp nårra in ear som nån föregående sa, låter bättre

  • Oregistrerad
  • 2006-10-03 01:01

typ etymotics nånting 6i white blablabla vita, dyra och bra.

Hade ett par sådana, ER-6i. Riktigt trevliga lurar med finfin ljudbild och god isolering! När det kommer till bas ger de dock inte så mycket mer än standardlurarna, men denna galna jakt på bas har jag aldrig förstått.
Skall dock byta upp mig till ett par ER4 tror jag, jakten på det perfekta ljudet fortsätter!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 12:40

det vore ju fint om man kunde skicka in dom gamla och få nya. ungefär hur lång tid tar det? och finns det någon chans att man överhuvudtaget FÅR dom nya? jag antar att apple sitter på ett ganska stort lager av det mesta... 275 kr är ju ganska mycket pengar för att par ganska simpla snäckor. Jo in ear verkar ju jävla fint men vill helst ga kvar ipod känslan + att jag hatar att inte ha nån som helst koll på vad som händer brevid än, vilket lätt blir fallet med in ear lurar

  • Medlem
  • 2006-10-03 16:23

var såg du att man kan köpa dom i butik? och vilken butik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-03 16:51

Apple antar att dom finns i applestore här i göteborg och macforum etc. iaf innom den närmaste framtiden.

Men jisses!
Vem fan spanar in hur lurarna ser ut? Så länge de inte är pastellfärgade så måste det väl ändå vara ljudet som är viktigast? Jag skrotade mina omöjligt hopplösa, vita, medföljande lurar på stört och skaffade sennheiserCX300. Det känns inte att man har dem i öronen ens - de är kanon och har perfekt ljud! Är inte heller så pass harig att jag bryr mig om att jag inte hör folk omkring mig... Skippa Apples egna kexlurar!

Simpa, släpper de ut mycket ljud? (tycker det e skoj att bjussa folk på bussen vad man lyssnar på) polaren på hifiklubben rekomenderar dom som skitbra medel till topp-lurar

  • Medlem
  • 2006-10-22 18:38

Dom nya lurarna är skit! Efter knappt 2 veckors (normalt) lyssnande började lurarna dista nere i basen, är besviken.. dom är ju snygga och sitter jätte skönt men kvalitéten suger.
Kanske att dom har dragit ner kvaliteten på lurarna för att kunna sänka priset på Ipod Nano? jag vet inte?
Knappast värda 275 spänn iaf!

Firewaia...

Jag vet inte så noga... De är ganska täta och funkar lite som öronproppar när man inte har musik i dem. Iochmed det behöver man inte vrida på full fräs för att skaffa tinnitus och ljudet kan bli olidligt högt med upplåst volymspärr. Jag gillar hög volym och mycket tryck i basen till min tyngre rock, men sedan jag började med dessa har jag fått färre sneda blickar av pensionärerna på tunnelbanan... Eftersom de sitter i örat, och inte dinglar utanför som Apples kisslurar är de förmodligen ganska täta... Men senast igår satt en skön lirare bredvid på t-banan och klappade försynt takten till min musik...

Jag rekomenderar dem varmt, då ljudet i mina öron trots allt är viktigare än det folk runtomkring hör...

Keep on rockin' in the free world!

simpa, det är nog med review för mig, jag köper de när jag får nästa lön... låter som vi letar samma saker ändå, hehe.

1
Bevaka tråden