Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka datorn och nanon..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min nya 8 GB Nano igår, fullständigt klockren!

Nu till min fråga, har haft 2 ipod´s sen innan (mini) på 4 & 6 GB, på den tiden hade jag inte så mycket musik så hela mitt arkiv (D:\Musik) har fått plats på ipoden, dvs jag har valt automatisk synkronosering (allt som finns i D:\Musik har automatiskt gått över till ipoden).

Nu på senare dagar har jag råkat öka musik samlingen till ca 12 GB.. Problemet är att jag har ju endast 8 GB på Nanon.. Såg att man kan lägga använda sig av en-låt-i-taget tekniken men det känns inte så skoj..

Finns det något sätt att avgränsa vad som ska in och inte in på själva iPoden? Eller är det så enkelt att jag får skapa två lika mappar, en med bara mina iPod låtar och resten i en annan mapp? ("D:\Musik\iPod\" & "D:\Musik\arkivet\")

Synka inte hela biblioteket, gör en egen ipod-spellista och synka bara mot den. Se till att den inte blir för stor bara.

  • Medlem
  • 2006-10-06 21:09

ja gör en spellista sen bara markera alla dom låtarna du vill ha och dra in dom i itunes

Det finns ett annat sätt som jag använder mig av. Till vänster om låtarna i iTunes finns det en blå ruta med en "bock" i. Trycker du i rutan blir låten avmarkerad och spelas inte upp automatiskt (tex om du har en avmarkerad låt i ett album och spelar det albumet i en följd). Det fina är att i inställningarna för din iPod kan du kryssa för autosynka bara markerade spår (nåt i den stilen).

Funkar bra för mig i alla fall. Oftast vet man ju vilka låtar man inte lyssnar speciellt ofta på/tycker är kassa. Hoppas det är till nån hjälp!

samma problem fast tvärtom?..

har musik nerladdad från limewire sen tidigare...försöker nu överföra den till ipodden nano men det verkar klurigt suttit nu typ hela kvällen:eek:
nån som vet?

  • Medlem
  • 2006-11-04 09:11

swipped
Det går också att göra en mapp och sedan dra dit flera olika spellisoter i mappen, du kan typ döpa Mappen till Ipod.

P.s Självklart får du se till att den inte överstiger 8gb D.s

Thesan
Om du tycker det verkar komplicerat så är detta med mp3 kanske inget för dig, Ipod & Itunes är en av de enklaste sakerna att pilla med. Läs Manualen, låter nästan som om du drar låtarna direkt till den flyttbaradisken du måste självklart dra in de i itunes biblioteket och sedan synkronisera dem till/med ipoden genom Itunes.

Mch
Måns p

1
Bevaka tråden