Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka format stöds?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag suttit en stund med min nya ipod video och försökt hitta NÅN ***la film som går att spela på ipoden, men helt utan framgång. Började med vanliga mediafiler typ avi wmv och mpeg men icke. Okej tänkte jag, apple kräver .mov. Hittade nåra såna som jag testade med men inte heller dom gick att lägga in på ipoden! Det rör sig om ganska små filer utan hög upplösning, knappast mer än 1500 kbps som är gränsen vad jag förstått. Vad är problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 19:52

Videoformat: H.264-video, upp till 1,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Low-Complexity Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud in i filformaten .m4v, .mp4 och .mov, H.264-video, upp till 768 Kbit/s, 320 x 240 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Profile upp till 1.3 med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud in i filformaten .m4v, .mp4 och .mov, MPEG-4-video, upp till 2,5 Mbit/s, 640 x 480 bildpunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-ljud upp till 160 Kbit/s, 48 kHz, stereoljud in i filformaten .m4v, .mp4 och .mov

från apples hemsida

mm jag vet, men det stämmer inte för mina .mov filmer funkar inte....nån som har erfarenhet av vad som funkar/inte funkar?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-15 21:01
Ursprungligen av olle3000:

mm jag vet, men det stämmer inte för mina .mov filmer funkar inte....nån som har erfarenhet av vad som funkar/inte funkar?

nej .mov filmer funkar inte, bara .mov ljud

Har du provat att högerklicka på filmen i iTunes och konvertera för iPod?

smart funktion. Dock går det inte ens att lägga in wmv och avi pch mpeg filer! Funkar bara med .mov! otroligt dåligt, tycker inte ni det?

  • Medlem
  • 2006-10-16 00:08

Skumt, jag kunde lägga in AVI och mpg/mpeg. Dock måste det konverteras innan den kan kopiera över filerna (vilket tycks ta en evighet)

okej nu kommer jag med lite nya erfarenheter. Jag kan också lägga in mpeg/mpg som måste konverteras i en evighet. Men avi kan jag inte alls lägga in i itunes! Är det så för alla eller gör jag något fel?

gör om filmerna med annat program, brukar gå snabbare, använd google eller sök i forumet

  • Medlem
  • 2006-10-17 17:17

olle300, du kan ju pröva att söka på videora ipod converter. Funkar fint för mig ^^

1
Bevaka tråden