Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva in nytt WEP lösen.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har ett fik här i Karlshamn som erbjuder gratis trådlös internetuppkoppling, vilket är trevligt. De brukar byta lösenord (WEP) med jämna mellanrum, så att folk inte ska kunna snylta. Problemet är att jag inte kunnat ansluta till deras trådlösa nätverk sedan första gången de bytte lösenord. Eller jag blir ansluten, men kan inte surfa, för jag har inte angett rätt lösenord. Det är som att OSX sparat lösenordet och vägrar låta mig skriva in ett nytt. Hur går jag till väga för att byta lösenordet?

Det funkar hur bra som helst från Windows på samma maskin (Macbook), men jag vill inte behöva sitta i WIndows varje gång jag är där.

Kolla in Nyckelhanteraren eller vad de heter i Verktygsmappen, där kan du kanske hitta om det finns ett sparat lösenord och isåfall ta bort det.

Ja det verkar som om jag kan gå in där och ändra lösenordet. Ska testa om det fungerade så fort jag går dit igen.

Tycker dock att det borde gå att ändra via airport menyn eller liknande. Känns konstigt att man ska behöva gå hela vägen in i nyckelhanteraren för att uppdatera ett lösenord.

1
Bevaka tråden