Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tveksam till reklambanners i själva inläggen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sett i ett antal inlägg på senare tid att det har börjats med och placera reklambanners i slutet av inläggen.

Är det något nytt som kommer att ske? Har inte läst något om det.

Jag förstår om det är för att få in pengar och driva 99.se, men personligen är jag tveksam till att placera reklam i själva inläggen. Som det ser ut nu, kan man tro att det är den som gjort inlägget som placerat reklamen där. Reklam runt på sidan och längst upp har jag inget problem med, men just detta det känns som om inlägget flyter ihop med reklamen.

Bättre vore väl att som på andra forum, att mellan inläggen i tråden placera reklam, och att det tydligt syns att reklamen inte är en del av diskussionen i tråden.

Man kan tro att inlägget är sponsrat / köpt av annonsören.

Länk?
vore intressant o se

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-19 17:46

Frågan har varit uppe tidigare läs nedstående diskussion för mer info.

http://www.99.se/feedback/216200-naeaee-daer-vill-ha-annonser.html?highlight=reklam

Ursprungligen av Marco:

Frågan har varit uppe tidigare läs nedstående diskussion för mer info.

http://www.99.se/feedback/216200-naeaee-daer-vill-ha-annonser.html?highlight=reklam

Gjorde en sökning, men sökte väl på fel sökord för att få träff.

Som jag skrev i mitt första inlägg, jag har inget emot reklam på 99.se, men just den placeringen av reklamen tycker jag var felaktig och fortfarande tycker.

Dock ser jag inga problem med och i lagom omfattning göra så att reklam presenteras mellan inlägg, och inte i slutet av ett inlägg. Har sett det på ett forum, men kommer ej ihåg vilket just nu.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-19 18:56
Ursprungligen av Mikael E:

Gjorde en sökning, men sökte väl på fel sökord för att få träff.

Ingen fara, jag fick inte heller upp den först, men visste ju att den fans och ändrade i sökningen tills jag hittade den.

Det var ett test jag gjorde för att se om klickandelen påverkades - sen har jag glömt att ändra det. Vi närmar oss en ny 99.se uppdatering snart och då tar jag bort reklam i inläggen.

Ökade antalet klick? Ja - med ungefär 600%

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-19 22:25
Ursprungligen av Björnström:

Ökade antalet klick? Ja - med ungefär 600%

Sjuukt! Då är jag lätt med på att ha kvar dessa..

1
Bevaka tråden