Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Server - När? Var? Hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet något om när den kommer? I somras, lovade dom först. Men nu - tystnad...

Jag är väldigt nyfiken på den, tror den skulle lösa många problem för stället jag jobbar på.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-10 15:43

Bra fråga! Tror att det fortfarande står att det "ska komma ut under sommaren" på FCS sidan.

Jag är otroligt nyfiken på hur programmet är uppbyggt och framför allt vad som behövs för att driva det där utan problem. Skapas proxys av alla klippen samtidigt som det digitaliseras och på så sätt gör det möjligt för "företaget" att titta på dem via nätverket eller hur?...

Har även ett svagt minne av att priset va nått löjligt 999 dollar eller liknande. Men sist jag tittade så hitta jag inget pris alls. Beta testarna kanske har hittat nått stort fel i det hela och därför har den inte dykt upp än, men det förklarar inte varför det fortfarande står "ut under sommaren 2007".

Nån som hört nått?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 17:07

Okej!... Nu har jag fått höra lite mer!

FCServer kommer komma ut nästa år enligt apple och priset för 10 licenser kommer hamna på runt 7-8 tusen svenska kronor. Unlimited kommer hamna på det dubbla.

Men den totala kostnaden kommer hamna på beeeeeeetydligt mer! Tydligen är FCserver inte nått som vem som helst kan installera utan man behöver verkligen special kompetens på plats. Källan är InMedia och deras tekniker är nere i Holland nu och går en kurs för just FCserver. Dom räknar med att det handlar om runt 100 timmars konsultarvode för att få FCserver att fungera smärtfritt. Tydligen så är det fortfarande billigare än vad systemet kostade tidigare (Apple har gjort en Apple och köpt upp en redan färdig produkt som dom gjort om lite)

Får mer info om allt som har med FCserver att göra så fort han kommer hem ifrån Holland!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-23 17:31

Nu står det inte längre något datum på siten.
100 timmar konsultande säger du. Är det för att konfigurera servern plus klienter eller bara servern?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 22:22

Nu står det "Final Cut Server will be available by early 2008."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-24 16:27
1
Bevaka tråden