Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webcam som delvis funkar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Införskaffade en st. Creative webcam idag. (Live!Cam Optia) Funkar klockrent med iChat! Inga drivisar behövs till detta. Tänkte ta lite kul bilder med PhotoBooth, men si, det gick inte... Någon som har idéer kring hur man kan lösa detta? (Jag kör PowerMac G5 med Leopard)
MVH Håkan

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-11-04 18:19

Har samma dilemma med min iSight sedan jag installerade Leopard, har inte kollat hur det funakr men Macbook prons interna kamra, men jag tror det här rör med att kamaran är extern och Macbooken tycker den är disablad när jag har locket stängt. Men som sagt jag har inte grävt så djupt, kommer du på en lösing så vore det kul om du postar den

//Daniel

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2008-07-20 12:19

Hej!

Jag undrade om du, Håkan, som köpte Creativ Live! cam Optia, om den funkar med program som skype och msn, på macen? Vore tacksam för svar då jag söker en webbkamera som funkar till dessa program men inte kostar mer är ca 300. Den skall bara användas som lite kontakt med kompisar som bor långt bort, och i det ljus jag har vid datorn behövs inget bättre eller dyrare.

Mvh. e-lonn

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-20 12:37
Ursprungligen av e-lonn:

Vore tacksam för svar då jag söker en webbkamera som funkar till dessa program men inte kostar mer är ca 300.

Webkameran till Xbox 360 fungerar direkt med OS X (från 10.4.8 har jag för mig) utan extra handpåläggning. Kostar ca 250-300

Till MSN fungerar det dock nog inte eftersom det saknas klient som hanterar audio/video. Skype, AIM, iChat går bra.

1
Bevaka tråden