Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera bilder från ipod till datorn.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Är det möjligt att på något vis importera mina bilder Från min ipod Till datorn, försökte genom att visa dolda filer, själva bilderna verkar ligga i någon sorts fil.

Väldigt tacksam för svar!/Filip

...eller importera musik från iPoden till datorn. Är det möjligt?

Det är möjligt genom att visa dolda filer och sedan, om du har ställt in ipoden att visas som extern enhet, efter det går du in under den dolda mappen contemts där ifrån ser du att det är en mängd olika mappar under music. Där har du musiken på din ipod.

Filip

Men, hur visar man dolda filer på en mac?

sök på 99, jag kan det inte utantill, tyvärr!

ok, återkommer

Okej, man använder Onyx och kryssar i rutan för "Hidden and System Files" under fliken "FInder". Sen hittar man mp3-filerna i mappen: \iPod_Control\Music\. Men de är luriga att leta bland, för filerna har fått nya kryptiska namn och återfinns huller om buller i mappar med lika kryptiska namn. Jag sökte efter datum, då hittade jag till slut rätt.
Puh!

va skönt att du hittade dem till slut.
I windows är det lätt att bara söka på alla mp3 låtar eller namn i just den mappen för att få fram musiken lätt, har inte testat det på mac en.. kan vara värt att testa!

1
Bevaka tråden