Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden är död - för tredje gången.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med min iPod Video 80gb. Vid tre tillfällen har den dött totalt och vägrat att starta. Kopplan in den via USB och texten "Very low battery" syns på skärmen, och iPoden vägrar synas i iTunes eller på datorn. När jag prövar att koppla in den i en vanlig strömadapter så funkar den som den ska. De två första gångerna lämnade jag in den och fick det fixat. Första gången sa de att jag troligen skulle få tillbaka en ny iPod på garantin, men inte då, det var tydligen mjukvarufel så jag fick pröjsa 250.- för att få tillbaka den. Andra gången jag lämnade in den sa de att det var tack vare några spel jag hade installerat som iPoden kraschade, då tog jag bort de och trodde glatt att allt skulle funka som vanligt. Men inte då, kort därefter så kraschar den igen.

Frågan är nu, vad ska jag ta mig till? Står det i registren att jag har haft "ej apple-spel" som gör att garantin inte gäller?

Jag hade spelen installerade några månader utan problem innan den kraschade första gången.

Tacksam för hjälp!!

//Petter

Senast redigerat 2007-11-11 16:14
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-11-21 18:24

Petter, när iPoden är helt död och texten "Very Low Battery" syns så räcker det inte med den lilla strömstyrkan i USB-kontakten. Man måste som du skrev koppla in det i vägguttag för attd en ska få tillräckligt med ström för att hosta igång igen. Men gör den det ofta och hur lång batteritid har du?

Tack för svaret, men det tog sin tid. Det hjälpte inte alls med att låta den laddas i vägguttaget. Den var fortfarande död.
Men jag lämnade in den och hämtade ut en ny idag.
Nu ska jag bara se till så att den nya iPoden kommer upp i iTunes vilket den inte riktigt verkar vilja, några tips?

Nevermind, uppdaterade iTunes så det funkar nu.

Senast redigerat 2007-11-22 18:44
1
Bevaka tråden