Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död Classic 80gb

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-11-15 14:01

Tjena!

Fick min ipod classic (80gb) häromdan. Allt verkade super tills något hände. När jag lyssnade på musik på datorn (windows) i Itunes från ipoden slutade plöstsligt musiken. Itunes hittade inte längre Ipoden. På Ipoden stod det fortafarande "mata ut inann du drar ut kabeln", men det fanns inget i datorn lr Itunes att mata ut. Så jag drog ut usb kabeln och då blev skärmen vit. Fastnade där. Så jag tryckte Menu + Välj i tio sekunder, då stängde den av sig. Svart skärm, ingen reaktion, ser helt död ut. Nu startar den inte, ger inga livstecken och ingen dator kan hitta den. (Har prövat 3 olika med windows xp å vista). Finns det nått jag kan göra förutom att lämna in den?

Den är köpt i usa, gäller garantin här med?

Tack på förhand,
/Alve

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-15 18:09

Apple har utmärkta sidor som beskriver hur du resettar iPoden. Prova det först.

Jag fick gå in i "forced disk mode" för att den skulle ses av iTunes igen. Kolla Apples supportsidor om iPod!

  • Oregistrerad
  • 2007-11-15 19:44

Tack för svaret.

"Resetta" var kanske ett lite vagt uttryck. Om man kollar här:
http://www.apple.com/se/support/ipod/five_rs/

Återställ, funkar inte - ipoden är fortfarande stendöd, kommer inget äpple. (Absolut ingen reaktion på knappkombinationen meny + välj)
Försök igen, funkar inte - testat olika usb portar, usb sladdar och olika datorer.
Starta om, funkar inte - testat att starta om å olika datorer. Minst 2 olika med itunes 7.5.Installera om, kan man göra det trots att datorn inte hittar spelaren?Återskapa, kan man göra det trots att datorn inte hittar spelaren?

Tacksam för all hjälp, vill bara få den att funka.
/Alve

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 21:51

Om iPoden är stendöd så får du nog kontakta Apple-supporten. Den ska gälla worldwide oavsett var den är köpt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 22:39
Ursprungligen av Spyder:

Om iPoden är stendöd så får du nog kontakta Apple-supporten. Den ska gälla worldwide oavsett var den är köpt.

Inte bara kontakta visa lite känslor. Annars brukar de ge värdelösa råd.

  • Oregistrerad
  • 2007-11-22 20:27

Hehe tack för råden! Lämnade in den häromdan. Får hoppas att det inte dröjer alltförlänge.

Mvh Alve

1
Bevaka tråden