Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera bokmärken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-12-13 08:46

Jag använder en mac hemma och en mac på kontoret.. Eftersom jag arbetar med webdesign känns Firefox bäst pga av sin kompabilitet. När jag nöjessurfar använder jag mig av Safari. Mitt problem är att jag just nu har 4st olika webbläsare totalt (safari+firefox på båda datorerna) och det börjar bli jobbigt att hålla reda på bokmärkena.

Finns det något bra sätt att synca bokmärkena mellan datorerna? Jag har kikat lite på del.icio.us som verkar vara vettigt, då kan man ju dessutom nå sina bokmärken direkt på webben. Firefox verkar ha en plugin som ser bra ut, men det verkar saknas till Safari.

Finnns det någon annan teknik eller tjänst för att enkelt kunna synca bokmärken?

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-12-13 12:59
Ursprungligen av Snabeldrake:

Tack! Det verkar lovande! Det är inte så bra så att man även kan synca lösenord och login med ett program? För firefox använder väl inte OS X inbyggda keychain? Eller hur är det? Min firefox och safari verkar inte synca i alla fall

Edit: Vid en närmare titt på Bookit verkar den bara fungera lokalt.. Jag vill ju att den ska synca mellan alla mina datorer över internet.. Och gärna automatiskt så jag slipper öppna programet och manuellt importera/exportera

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-13 14:19

Jag har provat alla synktjänster. Den som fungerar bäst både Mac-Win är foxmarks.
Allt automatiskt och gratis.

www.foxmarks.com

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-12-13 14:30
Ursprungligen av Creops:

Jag har provat alla synktjänster. Den som fungerar bäst både Mac-Win är foxmarks.
Allt automatiskt och gratis.

www.foxmarks.com

... Fast den fungerar inte till Safari eller?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-15 21:30

Eh, nej. bara Firefox. Men jag dissar Safari å det grövsta oxå.

1
Bevaka tråden