Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fukt får mikrofonen att krångla?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 09:27

Hej alla

Grymt nöjd med iphöne, men nu har ett litet orosmoln uppenbarat sig. Köpte ett sånt där armbands-case som man kan ha när man springer. Funkar fint, men när jag provade det på löpandet så märkte jag att telefonen blev rätt svettig på ovansidan runt hörlurs uttaget och själva handsfreen blev också rätt våt. Nu klagar folk på att de inte hör vad jag säger i handsfreen längre. Ljudet funkar bra och jag kan byta låt osv. Märkte också när jag sprang att efter en timme ungefär så började telefonen pausa i låten hela tiden själv. Så jag misstänker att det kommit in fukt antingen i handsfreen eller i hörlursgången. Pausandet har upphört men micken verkar ha tagit stryk. Kan det blivit kondens därinne? Hur fixar jag det? Någon som varit med om liknande?

Tack på förhand

/xW

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-08 15:23

Hej. Jag har haft mitt headset i när jag varit ute och gått i regn och ibland klagar folk på att det låter dåligt när jag har det i, så micen kanske är känslig för fukt....(min högra originalhörlur har även gått sönder och skorrar mycket störande:()

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-01-09 11:55

Hallå! Jag hade mitt headset på mig när jag var och åkte slalom i några minusgrader och snö, efter det funkar ej längre att dubbeklicka på micken för att byta låt om man inte biter eller tar i rejält.....lite surt...

1
Bevaka tråden