Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Arkivering/backup för bilder och musik

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har suttit en stund och funderat över en vettig arkiveringslösning för mina bilder och avslutade logic projekt.
Jag backar datorn med time-machine, men skulle behöva en bra arkivlösning för saker jag inte längre vill ha liggandes på datorn.

Jag har ett ytterligare problem vad gäller mina bilder. Som det ser ut nu använder jag främst iPhoto för att importera och titta på mina bilder. De bilderna jag ska använda för web eller liknanade redigerar jag dock i Aperture, vilket ger att jag har originalen i iPhoto, och mina redigerade versioner i Aperture.

Hur fixar jag detta lättast med backup och arkivering?

Vet att många här på 99 har bra mycket bättre koll än mig när det kommer till sånt här, så jag kände att det var bättre att fråga hur andra har gjort istället för att hitta på meckiga lösningar själv.

Jag använder Iomega REV 70GB skivor för backup av bilder. Fördelen är att de är lätta att flytta/låsa in och anses säkra. Nackdelen är att det är ganska dyrt.
Kan inte nog understryka vikten av backup, en La Cie 500GB disk packade ihop för mig idag vilket jag kommer att ta upp i en annan tråd.

1
Bevaka tråden